Recordmanager Werk & Inkomen

Dit is een herhaalde aanvraag omdat de vorige aanvraag geen gunning heeft opgeleverd. Korte beschrijving speelveld Utrecht heeft jou nodig! Wil jij bijdragen aan toekomstbestendig informatiebeheer binnen de gemeente Utrecht? Als Recordmanager zorg je voor toegankelijke, betrouwbare en vindbare dossiers, zodat we efficiënter werken en transparant blijven naar onze inwoners. Je zorgt ervoor dat de gemeente voldoet aan wet- en regelgeving en je helpt je collega’s bij de toepassing van de Archiefwet en interne richtlijnen.

  • Plaats Utrecht
  • Uren per week 32 tot 36 uren per week
  • Opleiding HBO / WO
  • Vakgebied Projectmanagement
  • Contracttype Interim / ZZP / Tijdelijke loondienst ICQ / Detachering
  • Aanvraagnummer 6190-C

Over de functie

Voor Gemeente Utrecht zijn wij op zoek naar een Recordmanager Werk & Inkomen.

Opdracht:

Dit is een herhaalde aanvraag omdat de vorige aanvraag geen gunning heeft opgeleverd. Korte beschrijving speelveld Utrecht heeft jou nodig! Wil jij bijdragen aan toekomstbestendig informatiebeheer binnen de gemeente Utrecht? Als Recordmanager zorg je voor toegankelijke, betrouwbare en vindbare dossiers, zodat we efficiënter werken en transparant blijven naar onze inwoners. Je zorgt ervoor dat de gemeente voldoet aan wet- en regelgeving en je helpt je collega’s bij de toepassing van de Archiefwet en interne richtlijnen. 

Binnen deze opdracht ondersteun je bij het realiseren van onze dienstverlening. Voorbeelden van projecten waar je je als Record Manager mee bezig houdt zijn schuldhulp voor bijzondere doelgroepen en een nieuw systeem voor ondersteuning bij aanvragen levensonderhoud. Opdrachtomschrijving (de taken): Opzetten en onderhouden van een efficiënt documentbeheer en het vergroten van bewustwording bij collega’s; Vormgeven en beheren van het digitale archief voor applicaties; Uitvoeren en vormgeven van processen rond het correct vernietigen van informatie in welke vorm dan ook (digitaal en analoog); Adviseren over migreren van processen en informatie tussen verschillende systemen en afdelingen; Adviseren over wensen rondom, en gebruik van, record management functionaliteit in verschillende applicaties. Resultaat van de opdracht De Record Manager levert een aantoonbare bijdrage aan het verbeteren van het informatiebeheer binnen het domein Werk & Inkomen. 

Je werkt mee in de dagelijkse operatie ter overbrugging van de ondercapaciteit binnen het team en ter voorbereiding op de invulling van de vaste formatie. Jij hebt: Minimaal HBO-werk- en denkniveau; Minimaal 5 jaar werkervaring met projecten/opdrachten binnen een gemeentelijke organisatie met taken op het gebied van record management; Idealiter eerder opdrachten vervuld bij een G4 stad op het gebied van Recordmanagement Idealiter ervaring met recordmanagement/adv informatiebeheer bij een uitvoeringsinstantie/sociaal domein/een afdeling werk en inkomen of vergelijkbaar Aanvullende competenties: Je behoudt makkelijk het overzicht van het geheel en hebt daarbij aandacht voor details; Resultaatgerichtheid is je tweede natuur; Initiatiefrijk, je begint uit jezelf; Overtuigingskracht, je spant je in om anderen te winnen voor een idee; Samenwerkingsgericht; Affiniteit met IT. Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. 

Om die reden streven wij ernaar om een zo’n inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen?  Lees dat op deze pagina.


Algemene informatie m.b.t. de aanvraag:

Locatie: Utrecht

Duur: zsm 

Einddatum: 30 november 2025 (6 maanden)

Optie op verlenging: ja

Inzet per week: 32-36 uur

Tarief: marktconform

Sluitingsdatum: 25-6-2025 09:00

Toon meerToon minder

Over de organisatie

Utrecht een kleine grote stad? Dat zijn we allang niet meer. Als één van de vier grootste steden in Nederland willen wij ruimte geven aan onze ambities. Want steeds meer mensen kiezen voor onze mooie stad in het midden van het land: in 2027 telt Utrecht voor het eerst meer dan 400.000 inwoners. Natuurlijk brengt dit vraagstukken met zich mee. Bijvoorbeeld op het gebied van duurzaamheid, wonen, sociale voorzieningen en infrastructuur.  

Ons belangrijkste doel is een gezonde en prettige leefomgeving voor iedereen. Ook als we groeien. En dat pakken we op z’n Utrechts aan: met elkaar. Wij staan voor een stad waar we naar elkaar omkijken, waar iedereen zich thuis voelt en waar iedereen mee kan doen. Ook binnen onze organisatie. Daarbij handelen we naar onze kernwaarden: open, wendbaar, scherp en betrouwbaar. 

Ons opvallende en moderne stadskantoor staat direct naast station Utrecht Centraal. Dit is de centrale plek waar inwoners snel geholpen worden én het is de plek waar jij lekker kunt werken en collega’s kunt ontmoeten. Veel van onze collega’s zijn dagelijks zichtbaar in de stad. Daarnaast werken er collega’s op verschillende locaties door de hele stad, zoals bij de zwembaden en op de wijkbureaus.  

Met ruim 4.500 collega’s beschikt onze organisatie over een groot netwerk, zowel in de organisatie en in de stad als op nationaal en internationaal niveau. Die omvang maakt het mogelijk om écht verschil te maken in Utrecht.  We bieden ruimte aan iedereen, met talent als basis en diversiteit als kracht. Laat jouw ambitie spreken en groei mee met de stad. Dé plek waar je de ruimte krijgt om jouw talent in te zetten zoals jij wilt. Met elkaar maken we er werk van. Want wat jij kan, heeft Utrecht nodig.

Toon meerToon minder

Wat wij vragen

  • Minimaal HBO-werk- en denkniveau; Minimaal 5 jaar werkervaring met projecten/opdrachten binnen een gemeentelijke organisatie met taken op het gebied van record management; Idealiter eerder opdrachten vervuld bij een G4 stad op het gebied van Recordmanagement Idealiter ervaring met recordmanagement/adv informatiebeheer bij een uitvoeringsinstantie/sociaal domein/een afdeling werk en inkomen of vergelijkbaar

Wensen:

  • Je hebt minimaal 5 jaar concrete werkervaring als recordmanager of als adviseur informatiebeheer
  • Je hebt minimaal 5 jaar concrete werkervaring binnen gemeentelijke organisaties of de rijksoverheid binnen het vakgebied van Recordmanagement
  • Je hebt eerder opdrachten vervuld bij een G4 stad op het gebied van Recordmanagement/adviseur informatiebeheer
  • Je hebt eerder opdrachten vervuld als recordmanager/adviseur informatiebeheer bij een uitvoeringsinstantie en/of in het sociaal domein en/of bij een afdeling werk en inkomen
Toon meerToon minder

Wat wij bieden

Ben jij als professional op zoek naar een interessante opdracht waarin jij het verschil kunt maken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Bij ICQ Groep krijg je de kans om te werken aan uitdagende projecten bij verschillende opdrachtgevers. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf voortdurend te ontwikkelen en nieuwe kennis op te doen. We zijn op zoek naar talent zoals jij, dus waar wacht je nog op? We seek you!


Toon meerToon minder

Meer informatie

Zo zorg je ervoor dat jouw aanbieding opvalt:

  • CV in topvorm: Lever je CV aan in Word-formaat, in de taal van de opdracht en in een professionele en prettige leesbare lay-out. Maak het CV niet langer dan 7 pagina’s. Laat zien dat je oog hebt voor detail.
  • Persoonlijke motivatie: Schrijf een overtuigende motivatie in de 'ik-vorm’, waarin je kort en bondig ingaat op de scope van de opdracht. Licht puntsgewijs toe hoe jij aansluit bij de gestelde eisen en wensen.
  • Beschikbaarheid: Vermeld per wanneer je beschikbaar bent, hoeveel uren per week je kunt werken en of je vakantieplannen hebt.
  • Tarief of maandsalaris: Vermeld je uurtarief (exclusief BTW) of maandsalaris, specifiek voor deze opdracht, inclusief reis- en eventuele verblijfskosten.

N.B.

  • Voor deze opdracht werk je uitsluitend met ons samen. Dit betekent dat je je niet via andere intermediairs voor dezelfde opdracht inschrijft. Zo voorkomen we verwarring in het selectieproces en maximaliseren we jouw kansen.
  • Onvolledige aanbiedingen kunnen we niet in behandeling nemen.
  • Wij houden je op de hoogte van elke stap in het selectieproces: Heb je vragen? Wij zijn er om ze te beantwoorden.
Toon meerToon minder

Spreekt deze opdracht je aan?

Spreekt deze opdracht je aan? Solliciteer dan snel of deel deze met iemand die hier perfect bij past!

Onze recruiter

Richard Altena

Als jouw persoonlijke recruiter voor deze opdracht help ik je graag bij het vinden van een baan die bij je past en bied ik ondersteuning waar nodig!

Solliciteer