Projectleider aanbestedingstrajecten
Utrecht heeft jou nodig! Stadsbedrijven is een dienst binnen de gemeente Utrecht en is verantwoordelijk voor alle rollende en varende voertuigen binnen de gemeente Utrecht. Mede omdat de omvang en de diversiteit van onze inkoop zo groot is, is het belangrijk dat we doeltreffend zijn. Doelen zijn allereerst dat we de goede dingen kopen, passend bij de behoefte van de gebruiker en passend bij onze ambities, waaronder Social Return en MVOI. Als projectleider heb jij een belangrijke bijdrage in het realiseren van onze doelen.
- Plaats Utrecht
- Uren per week 32 tot 36 uren per week
- Opleiding HBO / WO
- Vakgebied Projectmanagement
- Contracttype Interim / ZZP / Tijdelijke loondienst ICQ / Detachering
- Aanvraagnummer 6952-C
Over de functie
Voor Gemeente Utrecht zijn wij op zoek naar een Projectleider aanbestedingstrajecten.
Korte beschrijving speelveld:
Utrecht heeft jou nodig! Stadsbedrijven is een dienst binnen de gemeente Utrecht en is verantwoordelijk voor alle rollende en varende voertuigen binnen de gemeente Utrecht. Mede omdat de omvang en de diversiteit van onze inkoop zo groot is, is het belangrijk dat we doeltreffend zijn. Doelen zijn allereerst dat we de goede dingen kopen, passend bij de behoefte van de gebruiker en passend bij onze ambities, waaronder Social Return en MVOI. Als projectleider heb jij een belangrijke bijdrage in het realiseren van onze doelen.
Opdrachtomschrijving:
Als projectleider van de inkoop van divers materieel en mogelijke systemen draai je volledig mee in de inkoopaanbesteding als vertegenwoordiging van de afdeling. Samen met een inkoopadviseur doorloop je een aanbestedingsprocedure. Als projectleider ben je verantwoordelijk voor het resultaat van de aanbesteding. In het wervingsteam betrekken van de juiste inhoudelijke mensen van de afdeling. De implementatie van het contract in de uitvoering en borgen in een goede werkwijze in de afdeling. Bewaken van het inkoopbudget Het inkoopproces is de verantwoordelijkheid van de inkoopadviseur.
De prioriteit voor de komende periode ligt bij de aanbesteding van divers materieel, aantal aanbestedingen die op stapel staan zijn, dienstvoertuigen, ritregistratie, zware voertuigen (vrachtwagens, veegmachines), mede als voorzieningen die daarbij nodig zijn. Je vormt een projectteam (in samenwerking met afdeling Materieel Beheer en de desbetreffende afdeling waar de middelen voor zijn) waar inhoudsdeskundige en de eindgebruiker een belangrijke rol hebben.
Jouw werkzaamheden:
- Aanleggen van een goede structuur en overzicht houden van alle fasen van de diverse projecten, waar jij verantwoordelijk voor bent.
- Fungeren als projectleider tussen inkoop, decentrale inkopers/ contractmanagement/ betrokken medewerkers vanuit de intern gemeentelijke klanten.
- Organiseren van projectgroep-vergaderingen en sturen op proces en inhoud.
- Beschrijven van een projectaanpak.
- Verantwoordelijk voor het programma van eisen; je schrijft dit samen met het wervingsteam.
- Rapporteren, zowel mondeling als schriftelijk, aan de opdrachtgever(s).
- Continue werken aan dossieropbouw.
- Samenwerken met collega’s op operationeel en tactisch niveau.
Je bent tenminste 2 dagen in de week op locatie, of zoveel vaker als de opdracht daarom vraagt.
Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.
Gewenst profiel:
Jij hebt/bent:
- Minimaal een hbo werk- en denkniveau.
- Minimaal drie jaar ervaring als projectverantwoordelijke voor (Europese aanbestedingen), waarbij je tenminste 3 Europese aanbesteding zelfstandig hebt begeleid; bij voorkeur heb je kennis van (zwaar) materieel.
- Minimaal 3 jaar recente Projectleiders ervaring is belangrijk. je bent bekend met het inkoopproces en weet welke stappen er in dit proces nodig zijn. Je begrijpt de aanbestedingswet en kunt werken met een inkoopbeleid zoals van gemeente Utrecht.
- Ervaring met het werken aan projecten in een politieke bestuurlijke omgeving. Daarnaast beschik je over de volgende competenties:
- Een proactieve houding, integer, accuraat, flexibel, breed inzetbaar, bezit overtuigingskracht en adviesvaardigheden en kan inspelen op ontwikkelingen.
- Je kunt snel een netwerk aanleggen en de juiste stakeholders informeren en betrekken. Je bent resultaatgericht en weet hoe je mensen het beste kunt motiveren.
- Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden.
Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo’n inclusief mogelijke organisatie te zijn.
Algemene informatie m.b.t. de aanvraag:
Locatie: Utrecht
Begindatum: zsm
Einddatum: tot 01-03-2026 (4 aantal maanden)
Optie op verlenging: ja
Inzet per week: 32-36 uur
Tarief: marktconform
Sluitingsdatum: 12-10-2025
Sluitingstijd: 09:00 uur
Intakegesprek: in de week van 20 oktober
Over de organisatie
Utrecht een kleine grote stad? Dat zijn we allang niet meer. Als één van de vier grootste steden in Nederland willen wij ruimte geven aan onze ambities. Want steeds meer mensen kiezen voor onze mooie stad in het midden van het land: in 2027 telt Utrecht voor het eerst meer dan 400.000 inwoners. Natuurlijk brengt dit vraagstukken met zich mee. Bijvoorbeeld op het gebied van duurzaamheid, wonen, sociale voorzieningen en infrastructuur.
Ons belangrijkste doel is een gezonde en prettige leefomgeving voor iedereen. Ook als we groeien. En dat pakken we op z’n Utrechts aan: met elkaar. Wij staan voor een stad waar we naar elkaar omkijken, waar iedereen zich thuis voelt en waar iedereen mee kan doen. Ook binnen onze organisatie. Daarbij handelen we naar onze kernwaarden: open, wendbaar, scherp en betrouwbaar.
Ons opvallende en moderne stadskantoor staat direct naast station Utrecht Centraal. Dit is de centrale plek waar inwoners snel geholpen worden én het is de plek waar jij lekker kunt werken en collega’s kunt ontmoeten. Veel van onze collega’s zijn dagelijks zichtbaar in de stad. Daarnaast werken er collega’s op verschillende locaties door de hele stad, zoals bij de zwembaden en op de wijkbureaus.
Met ruim 4.500 collega’s beschikt onze organisatie over een groot netwerk, zowel in de organisatie en in de stad als op nationaal en internationaal niveau. Die omvang maakt het mogelijk om écht verschil te maken in Utrecht. We bieden ruimte aan iedereen, met talent als basis en diversiteit als kracht. Laat jouw ambitie spreken en groei mee met de stad. Dé plek waar je de ruimte krijgt om jouw talent in te zetten zoals jij wilt. Met elkaar maken we er werk van. Want wat jij kan, heeft Utrecht nodig.
Wat wij vragen
Eisen:
- Je bent de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden.
- Je beschikt over minimaal een hbo werk- en denkniveau.
- Je hebt ervaring met het werken aan projecten in een politieke bestuurlijke omgeving.
Wensen:
- Je hebt minimaal 3 jaar recente Projectleiders ervaring en je bent bekend met het inkoopproces en weet welke stappen er in dit proces nodig zijn. Je begrijpt de aanbestedingswet en kunt werken met een inkoopbeleid zoals van gemeente Utrecht.
- Geef aan waar je voornaamste werkervaring bij de overheid ligt:
x G4-gemeente
x Rijksoverheid
x 100.000+ gemeente
x Kleinere gemeente
x Vereniging/Stichting
- Je hebt ervaring als projectverantwoordelijke (voor Europese aanbestedingen), waarbij je tenminste 3 Europese aanbesteding zelfstandig hebt begeleid; hierbij weet je uit te leggen wat je kennis is van (zwaar) materieel.
Wat wij bieden
Ben jij als professional op zoek naar een interessante opdracht waarin jij het verschil kunt maken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Bij ICQ Groep krijg je de kans om te werken aan uitdagende projecten bij verschillende opdrachtgevers. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf voortdurend te ontwikkelen en nieuwe kennis op te doen. We zijn op zoek naar talent zoals jij, dus waar wacht je nog op? We seek you!
Meer informatie
Meer informatie:
Zo zorg je ervoor dat jouw aanbieding opvalt:
CV in topvorm: Lever je CV aan in Word-formaat, in de taal van de opdracht en in een professionele en prettige leesbare lay-out. Maak het CV niet langer dan 7 pagina’s. Laat zien dat je oog hebt voor detail.
Persoonlijke motivatie: Schrijf een overtuigende motivatie in de 'ik-vorm’, waarin je kort en bondig ingaat op de scope van de opdracht. Licht puntsgewijs toe hoe jij aansluit bij de gestelde eisen en wensen.
Beschikbaarheid: Vermeld per wanneer je beschikbaar bent, hoeveel uren per week je kunt werken en of je vakantieplannen hebt.
Tarief of maandsalaris: Vermeld je uurtarief (exclusief BTW) of maandsalaris, specifiek voor deze opdracht, inclusief reis- en eventuele verblijfskosten.
N.B.
Voor deze opdracht werk je uitsluitend met ons samen. Dit betekent dat je je niet via andere intermediairs voor dezelfde opdracht inschrijft. Zo voorkomen we verwarring in het selectieproces en maximaliseren we jouw kansen.
Onvolledige aanbiedingen kunnen we niet in behandeling nemen.
Wij houden je op de hoogte van elke stap in het selectieproces: Heb je vragen? Wij zijn er om ze te beantwoorden.