PMO/Coördinator Bedrijfsvoering
Als Coordinator Bedrijfsvoering ben jij de spil in het verbeteren en optimaliseren van onze bedrijfsvoering. Je adviseert/coordineert werkt nauw samen met verschillende bureaus om processen efficiënter en effectiever te maken. Je hebt een grote mate van zelfstandigheid, doortastendheid en creativiteit. Je verdiept je in de materie, analyseert, doet implementatie- en verbetervoorstellen en stemt af met collega’s, counterparts en stakeholders.
- Plaats Utrecht
- Uren per week 36 uren per week
- Opleiding HBO
- Vakgebied Projectmanagement
- Contracttype Interim / ZZP / Tijdelijke loondienst ICQ / Detachering
- Aanvraagnummer 7220-C
Over de functie
Voor het Ministerie van Defensie zijn wij op zoek naar een PMO/Coördinator Bedrijfsvoering.
Opdracht:
- Verbeteren van bedrijfsvoeringsprocessen.
- Het adviseren van de sectie IV&CIS over optimalisatie van bedrijfsvoering en het implementeren van nieuwe werkwijzen.
- Signaleren van knelpunten en aandragen van oplossingen binnen processen zoals financiën en HR.
- Monitoren van voortgang en resultaten van verbetertrajecten en zorgen voor borging binnen de sectie.
- Aansturen PMO-office/medewerker(s) bedrijfsvoering.
- Bijdragen aan plannen en beleid op het gebied van bedrijfsvoering.
Optioneel/situationeel:
- Voorbereiding besluitvormingsfora (documentenstroom);
- Project-/sectieadministratie en aansluiting op financiële administratie van de organisatie;
Als Coordinator Bedrijfsvoering ben jij de spil in het verbeteren en optimaliseren van onze bedrijfsvoering. Je adviseert/coordineert werkt nauw samen met verschillende bureaus om processen efficiënter en effectiever te maken. Je hebt een grote mate van zelfstandigheid, doortastendheid en creativiteit. Je verdiept je in de materie, analyseert, doet implementatie- en verbetervoorstellen en stemt af met collega’s, counterparts en stakeholders.
Overig:
Start is na goedkeuring screening (VGB Niveau B). Kandidaat is bij voorkeur over 6-8 weken beschikbaar of heeft een maand opzegtermijn.
NOTE: This position is open for Dutch passport holders. The main language is Dutch.
Thuiswerken:
Thuiswerken is mogelijk, echter enkel in overleg. Kandidaat wordt geacht minimaal 3 dgn per week fysiek op locatie aanwezig te zijn.
Security clearance:
Voor deze opdracht is een security screening nodig
Algemene informatie m.b.t. de aanvraag:
Locatie: Huis ter Heide (offsite werken bespreekbaar)
Begindatum: 01-01-2026
Duur: 12 maanden (1728 uur)
Optie op verlenging: ja
Inzet per week: 36 uur
Tarief: marktconform
Sluitingsdatum: 03-11-2025
Sluitingstijd: 09:00 uur
Intakegesprek: n.t.b.
Over de organisatie
Defensie beschermt wat ons dierbaar is. Militairen verdedigen Nederland, de (economische) belangen en bevriende landen. Ze komen op voor anderen en ondersteunen bij rampen. Zo draagt Defensie bij aan vrede, vrijheid en veiligheid in de wereld. We strijden voor een wereld waarin mensen in vrijheid en veiligheid kunnen leven. Omdat we ervan overtuigd zijn dat ieder mens dat verdient. Dat is onze missie en daarvoor gaan we op missie.
De krijgsmacht heeft 3 hoofdtaken. Dit zijn:
- beschermen van het eigen grondgebied en dat van bondgenoten;
- bevorderen van de (internationale) rechtsorde en stabiliteit;
- leveren van bijstand bij rampen en crises.
Missies in het buitenland
Nederland wil dat mensen in andere landen ook veilig kunnen leven. Nederland zet militairen daarom in voor verschillende missies in het buitenland. Ook voor een veilig Nederland is het belangrijk dat er op andere plekken in de wereld geen conflicten zijn.
Wat wij vragen
Eisen:
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in project/-ondersteuning, -management en -advies.
- Minimaal een afgeronde MBO opleiding of hoger (Diploma).
- 36 uur per week beschikbaar
Wensen:
- Beschikt over sterk communicatieve vaardigheden en kan goed samenwerken met verschillende belanghebbenden.
- Bij voorkeur minimaal 3 jaar recente (niet ouder dan 5 jaar) aantoonbare werkervaring binnen de organisatie van de informatievoorziening van de OOV Openbare Orde en Veiligheidsketen (Politie, Justitie, Defensie), of andere departementen.
Tenminste 2 jaar aantoonbare werkervaring met inkoop(procedures) binnen een overheidsinstantie.
- Beschikt bij voorkeur over certificering Prince2/IPMA.
- Scrum/Agile gecertificeerd.
Wat wij bieden
Ben jij als professional op zoek naar een interessante opdracht waarin jij het verschil kunt maken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Bij ICQ Groep krijg je de kans om te werken aan uitdagende projecten bij verschillende opdrachtgevers. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf voortdurend te ontwikkelen en nieuwe kennis op te doen. We zijn op zoek naar talent zoals jij, dus waar wacht je nog op? We seek you!
Meer informatie
Meer informatie:
Zo zorg je ervoor dat jouw aanbieding opvalt:
CV in topvorm: Lever je CV aan in Word-formaat, in de taal van de opdracht en in een professionele en prettige leesbare lay-out. Maak het CV niet langer dan 7 pagina’s. Laat zien dat je oog hebt voor detail.
Persoonlijke motivatie: Schrijf een overtuigende motivatie in de 'ik-vorm’, waarin je kort en bondig ingaat op de scope van de opdracht. Licht puntsgewijs toe hoe jij aansluit bij de gestelde eisen en wensen.
Beschikbaarheid: Vermeld per wanneer je beschikbaar bent, hoeveel uren per week je kunt werken en of je vakantieplannen hebt.
Tarief of maandsalaris: Vermeld je uurtarief (exclusief BTW) of maandsalaris, specifiek voor deze opdracht, inclusief reis- en eventuele verblijfskosten.
N.B.
Voor deze opdracht werk je uitsluitend met ons samen. Dit betekent dat je je niet via andere intermediairs voor dezelfde opdracht inschrijft. Zo voorkomen we verwarring in het selectieproces en maximaliseren we jouw kansen.
Onvolledige aanbiedingen kunnen we niet in behandeling nemen.
Wij houden je op de hoogte van elke stap in het selectieproces: Heb je vragen? Wij zijn er om ze te beantwoorden.