Kwartiermaker Marketing
IJsselstein kent de unieke combinatie van aan de ene kant een monumentale binnenstad vol geschiedenis en een gevarieerd aanbod van winkels en horeca. Aan de andere kant heeft IJsselstein een groen buitengebied. IJsselstein is daarmee een aantrekkelijke gemeente om in te ontspannen , zowel voor inwoners als voor bezoekers. In het coalitieakkoord is afgesproken om recreatie en toerisme in IJsselstein te stimuleren. Ze dragen bij aan de leefbaarheid en genereren inkomsten en werkgelegenheid. Dit versterkt de toekomstbestendigheid van onze voorzieningen.
- Plaats IJsselstein
- Uren per week 12 uren per week
- Opleiding HBO
- Vakgebied Projectmanagement
- Contracttype Interim / ZZP / Tijdelijke loondienst ICQ / Detachering
- Aanvraagnummer 7165-B
Over de functie
Voor Gemeente IJsselstein zijn wij op zoek naar een Kwartiermaker Marketing.
Organisatie:
De gemeente IJsselstein is een stad in het zuidwesten van de provincie Utrecht. De stad telt ruim 33.000 inwoners en heeft een gezellig historisch hart waar de inwoners trots op zijn. De ambtelijke organisatie van de gemeente (GIJS) bestaat uit ruim 250 medewerkers verdeeld over 7 teams. GIJS werkt aan een bloeiend en toekomstbestendig IJsselstein, waar iedereen prettig kan wonen, werken en samenleven. GIJS staat voor betrouwbare dienstverlening, een benaderbare organisatie en heldere communicatie. De ambtenaren werken vanuit drie kernwaarden: vakmanschap, pragmatisch en samenspel. Samen met en voor ‘ons stadje’.
Opdracht:
IJsselstein kent de unieke combinatie van aan de ene kant een monumentale binnenstad vol geschiedenis en een gevarieerd aanbod van winkels en horeca. Aan de andere kant heeft IJsselstein een groen buitengebied. IJsselstein is daarmee een aantrekkelijke gemeente om in te ontspannen , zowel voor inwoners als voor bezoekers. In het coalitieakkoord is afgesproken om recreatie en toerisme in IJsselstein te stimuleren. Ze dragen bij aan de leefbaarheid en genereren inkomsten en werkgelegenheid. Dit versterkt de toekomstbestendigheid van onze voorzieningen.
Om die aantrekkelijke combinatie van stad en buitengebied te versterken en onder de aandacht te brengen van toeristen/recreanten heeft de raad op 9 juli 2025 de Toekomstvisie Recreatie en Toerisme 2025-2035 vastgesteld. Ook het stimuleren van meer verblijfsrecreatie en regionale samenwerking worden hierin beschreven. De bijbehorende uitvoeringsagenda is op 15 juli 2025 vastgesteld door het college.
In de agenda is ervoor gekozen om allereerst de basis (in beleid en uitvoering) rondom recreatie en toerisme weer op orde te brengen. Voor het onderdeel marketing en informatievoorziening is het belangrijk dat we eerst werken aan een scherp merk en de marketing (inclusief tourist info in wat voor vorm dan ook) verder professionaliseren. Om deze te kunnen ontwikkelen is het aanstellen van een kwartiermaker noodzakelijk. Deze persoon stelt in nauwe afstemming met de externe partners een implementatieplan (governance) op voor toeristische marketing en informatievoorziening (VVV/tourist info) op basis van een optimalisatie van de fysieke en digitale marketing. De aanbevelingen van het adviesrapport ‘Optimalisatie toeristische marketing en informatiefunctie IJsselstein’ gelden als richtinggevend.
Implementatieplan:
Doel is realisatie van een toeristisch-recreatieve marketingorganisatie (DMO) voor IJsselstein, inclusief fysieke plek, passend binnen de nieuwe visie en het nieuwe uitvoeringsplan van de gemeente. Het implementatieplan geeft aan hoe de marketing en informatie worden georganiseerd met een sluitende businesscase. De partners, zoals Uit in IJsselstein en Stadsmarketing dienen betrokken te worden en het plan dient breed gedragen worden.
De volgende inhoudelijke punten zijn leidend:
- Er dient één organisatie te ontstaan voor alle toeristisch-recreatieve marketing- en informatietaken voor IJsselstein.
- Eenduidige positionering en heldere taken ten opzichte van centrummanagement/binnenstadspromotie (en eventuele andere taken).
- De DMO zet zich evenwichtig in voor IJsselstein als geheel, zowel voor het buitengebied, voor de binnenstad als voor wederzijdse versterking tussen deze deelgebieden.
- Er komt een DMO met (een) betaalde kracht(-en) en een compact bestuur, dat evenwichtig de ondernemers- en publieke belangen dient.
- Actualisering van het huidige merk.
- De uitingsvorm van de informatiefunctie (VVV, Tourist Info, informatiepunt) staat bij aanvang open: afhankelijk van een realistische businesscase krijgt dit tijdens het proces verder vorm.
- De beschikbaar gestelde budgetten zijn taakstellend.
- Afhankelijk van de resultaten wordt bezien in hoeverre het wenselijk is om hierna een marketingstrategie en marketingplan op te laten stellen (fase 2, niet in deze opdracht).
Planning:
Start in periode 1 november 2025. En eindigt 28 februari 2026.
Competenties:
- Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling);
- Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);
- Resultaatgericht werken;
- Samenwerken;
- Assertiviteit;
- Organiseren;
- Kritisch;
- Analyserend vermogen;
- Plannen en organiseren.
Algemene informatie m.b.t. de aanvraag:
Locatie: Gemeente IJsselstein
Begindatum: Z.s.m.
Einddatum: Tot en met 28 februari 2026
Optie op verlenging: ja
Inzet per week: 12 uur
Tarief: marktconform
Sluitingsdatum: 26-10-2025
Sluitingstijd: 09:00 uur
Intakegesprek: 29 oktober 2025 in de ochtend, of donderdag 30 oktober 2025 in de middag
Over de organisatie
De gemeente IJsselstein is een middelgrote stad met historisch karakter aan de Hollandsche IJssel. IJsselstein ontstond als nederzetting in de buurt van kasteel IJsselstein, dat in 1279 voor het eerst wordt genoemd, toen het in het bezit kwam van Gijsbrecht van Amstel, die zich later ook Gijsbrecht van IJsselstein ging noemen. Vermoedelijk in 1310 kreeg het dorp stadsrechten. 1310 Was een belangrijk jaar voor IJsselstein. Er is een akte voor de wijding van de Nicolaaskerk, een huwelijksakte van Maria van Henegouwen en Arnoud van Amstel en een akte uit dat jaar waarin toestemming wordt verleend voortaan drie jaarmarkten te mogen houden. De stad IJsselstein is dan officieel een feit.
Wat wij vragen
Eisen:
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als ‘kwartiermaker’ (op basis van beschreven werkzaamheden);
- ‘Bring your own device’ is van toepassing. Zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
- Een aantoonbare afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau.
Wensen:
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als ‘kwartiermaker’ (op basis van beschreven werkzaamheden) binnen of in samenwerking met een gemeentelijke instelling;
- Aantoonbare kennis van organisatie-/governance van destinatiemarketingorganisaties (licht dit duidelijk toe in het cv);
- Een aantoonbare afgeronde opleiding op wo niveau;
- Aantoonbare competenties als resultaatgerichte uitvoerder en verbinder (licht dit duidelijk toe in het cv);
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met city- en/of regiomarketing.
Wat wij bieden
Ben jij als professional op zoek naar een interessante opdracht waarin jij het verschil kunt maken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Bij ICQ Groep krijg je de kans om te werken aan uitdagende projecten bij verschillende opdrachtgevers. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf voortdurend te ontwikkelen en nieuwe kennis op te doen. We zijn op zoek naar talent zoals jij, dus waar wacht je nog op? We seek you!
Meer informatie
Meer informatie:
Zo zorg je ervoor dat jouw aanbieding opvalt:
CV in topvorm: Lever je CV aan in Word-formaat, in de taal van de opdracht en in een professionele en prettige leesbare lay-out. Maak het CV niet langer dan 7 pagina’s. Laat zien dat je oog hebt voor detail.
Persoonlijke motivatie: Schrijf een overtuigende motivatie in de 'ik-vorm’, waarin je kort en bondig ingaat op de scope van de opdracht. Licht puntsgewijs toe hoe jij aansluit bij de gestelde eisen en wensen.
Beschikbaarheid: Vermeld per wanneer je beschikbaar bent, hoeveel uren per week je kunt werken en of je vakantieplannen hebt.
Tarief of maandsalaris: Vermeld je uurtarief (exclusief BTW) of maandsalaris, specifiek voor deze opdracht, inclusief reis- en eventuele verblijfskosten.
N.B.
Voor deze opdracht werk je uitsluitend met ons samen. Dit betekent dat je je niet via andere intermediairs voor dezelfde opdracht inschrijft. Zo voorkomen we verwarring in het selectieproces en maximaliseren we jouw kansen.
Onvolledige aanbiedingen kunnen we niet in behandeling nemen.
Wij houden je op de hoogte van elke stap in het selectieproces: Heb je vragen? Wij zijn er om ze te beantwoorden.