Senior marketingcommunicatie adviseur

Als senior adviseur marketingcommunicatie draag je bij aan de realisatie van dit doel en ben je verantwoordelijk voor het realiseren van diverse marketing en communicatie projecten i.s.m. verschillende collega’s in het team. Zo loopt er een project binnen de UvA om meer studenten te bewegen de lerarenopleiding te gaan doen en willen we verder met een contentplan om onze wetenschappelijke thema’s beter te profileren onder externe (business) doelgroepen. Daarnaast organiseren we verschillende voorlichtingsactiviteiten om studiekiezers kennis te laten maken met onze bachelor en masteropleidingen. Deze projecten hebben sturing, coördinatie en (marketingcommunicatie) expertise nodig.

  • Plaats Amsterdam
  • Uren per week 32 tot 36 uren per week
  • Opleiding HBO
  • Vakgebied Marketing & Communicatie
  • Contracttype Tijdelijke loondienst ICQ / Detachering
  • Aanvraagnummer 6524-B

Over de functie

Voor de Universiteit van Amsterdam zijn wij op zoek naar een Senior marketingcommunicatie adviseur.

NB.
 In het kader van de wDBA kan deze opdracht alleen op basis van “detachering” worden uitgevoerd. ICQ Groep biedt hiervoor diverse mogelijkheden. Hierbij kun je rekenen op een aantrekkelijk salaris en uitstekende arbeidsvoorwaarden. Geïnteresseerd in de mogelijkheden die wij daarvoor bieden? Ga dan naar https://www.icq-groep.nl/over-icq/nieuws/actueel/update-wet-dba-wij-zijn-er-klaar-voor-jij-ook 

Opdracht:
Ben jij een stevige marketingcommunicatie adviseur die zich thuis voelt in een dynamische en internationale omgeving? Heb je ervaring met het coördineren van projecten, het coachen van een marketingteam en een goed gevoel voor strategische én tactische communicatie? Zie je overal kansen en heb je aantoonbaar affiniteit heeft met jongeren en/of onderwijs? Dan maken wij graag kennis met jou voor de functie van Senior marketingcommunicatie adviseur. 

De faculteit Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica (FNWI) van de Universiteit van Amsterdam wil graag nadrukkelijk verbonden zijn met de maatschappij en bijdragen aan de maatschappelijke opdracht om meer beta’s, inclusief docenten voor het voortgezet onderwijs, op te leiden en om voorop te blijven lopen op het gebied van technologische ontwikkelingen.

Als senior adviseur marketingcommunicatie draag je bij aan de realisatie van dit doel en ben je verantwoordelijk voor het realiseren van diverse marketing en communicatie projecten i.s.m. verschillende collega’s in het team. Zo loopt er een project binnen de UvA om meer studenten te bewegen de lerarenopleiding te gaan doen en willen we verder met een contentplan om onze wetenschappelijke thema’s beter te profileren onder externe (business) doelgroepen. Daarnaast organiseren we verschillende voorlichtingsactiviteiten om studiekiezers kennis te laten maken met onze bachelor en masteropleidingen. Deze projecten hebben sturing, coördinatie en (marketingcommunicatie) expertise nodig.

Je houdt je binnen deze dynamische (internationale) omgeving gemakkelijk staande en ondersteunt en adviseert gevraagd en ongevraagd de collega’s in het team als ook het management van de FNWI, de opleidingen of de wetenschappelijke instituten. Ook zorg je voor heldere informatie over de stand van zaken van jouw projecten naar je collega’s binnen of buiten de afdeling.

Wat ga je doen?
- Je adviseert en bent gesprekspartner voor de opleidingsdirecteuren van de opleidingen (als het gaat om voorlichting en werving), creëert draagvlak bij hen voor het UvA-voorlichtingsbeleid en werkt zo aan het vergroten van het marketing en communicatie bewustzijn van de opleidingen;
- Je vertaalt opleidingsvraagstukken op het gebied van werving en instroom naar effectieve en doelgroepgerichte marketingcommunicatieplannen, inclusief positionering, kernboodschappen en middelenmix, waarbij je de uitvoering soms uitbesteed en soms ook zelf ter hand neemt. Denk hierbij aan het (laten) doen van onderzoek onder studiekiezers, het (laten) schrijven of produceren van narratives, het (laten) opzetten van nationale of internationale campagnes;
- Je zet je expertise in om bij externe (zakelijke) doelgroepen facultaire of wetenschappelijke thema’s bekend te maken en bent als marketing communicatie expert betrokken bij diverse (inter)facultaire projecten op dit vlak. 
- Je geeft samen met het cluster voorlichting uitvoering aan het jaarplan 2025, evalueert de activiteiten en draagt zorg voor doorontwikkeling en bijsturing waar nodig:
- Je bent verantwoordelijk voor project management & procesbewaking en bent de verbindende regisseur tussen opdrachtgevers, faculteit en centraal marketing team. 
- Je coacht de teamleden en het adviseert het management tav marketingvraagstukken.

Standplaats:
Amsterdam Science Park, hybride werken mogelijk, ca. 3 dagen per week op locatie.

Over ons:
De Universiteit van Amsterdam is de grootste universiteit van Nederland, met het breedste opleidingsaanbod. Een intellectueel knooppunt met ruim 30.000 studenten en 6.000 medewerkers, verbonden door een cultuur van nieuwsgierigheid.

Medewerkers van de Faculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica (FNWI) worden gedreven door een gedeelde passie om uit te vinden hoe de wereld in elkaar zit. Onze acht onderzoeksinstituten beslaan de hele breedte van de bètawetenschappen: van astronomie en natuurkunde, tot levens- en aardwetenschappen, moleculaire wetenschappen, wiskunde en de informatiewetenschappen. Of we nu bezig zijn de oorsprong en bouwblokken van het leven te ontrafelen of aan de basis staan van de technologie voor de toekomst, we vinden elkaar in een onbegrensde nieuwsgierigheid. Met zo’n 1.800 medewerkers zetten we ons dagelijks in om onze kennis en nieuwsgierigheid over te brengen aan de ruim 8.000 studenten in de bachelor- en masteropleidingen die we aanbieden op onze Amsterdam Science Park campus. Zo leiden we de volgende generatie van wetenschappers op en inspireren we hen aan de start van hun eigen ontdekkingstocht.

De afdeling Communicatie & Marketing maakt deel uit van het Faculteitsbureau van de FNWI. De afdeling bestaat uit 16 collega’s die in vier clusters – interne communicatie, science communication, marketing & voorlichting en webredactie – de communicatie vraagstukken en behoeften van de faculteit adresseren. De afdeling kent een informele en betrokken werksfeer met korte lijnen.

Competenties:
- Je bent vakinhoudelijk sterk, kun je strategisch en conceptueel denken, en steek je ook graag zelf de handen uit de mouwen om zaken voor elkaar te krijgen.
- Je bent een verbinder die over grenzen heen kijkt en in staat is om te overtuigen en communicatief sterk waardoor je makkelijk relaties opbouwt met zowel interne als externe contacten.
- Je weet resultaten te boeken, prioriteiten te stellen en overzicht te houden.
- Je toont je lef, creativiteit en werkt jouw enthousiasme aanstekelijk. 

Algemene informatie m.b.t. de aanvraag:
Locatie: Amsterdam
Begindatum: Week van 15/09/2025
Einddatum: 31/05/2026
Optie op verlenging: nee
Inzet per week: 32-36 uur
Tarief: marktconform
Sluitingsdatum: 21-08-2025
Sluitingstijd: 09:00 uur
Intakegesprek: n.t.b.

Toon meerToon minder

Over de organisatie

The University of Amsterdam is one of the largest comprehensive universities in Europe. With some 40,000 students, 6,000 staff, 3,000 PhD candidates, and an annual budget of more than 850 million euros, it is also one of Amsterdam’s biggest employers.  There is an inseparable link between the university and its host city. The freedom and creativity with which Amsterdam has long been associated have worked their way into the fabric of the university. This is a place where individuality, authenticity and diversity are celebrated as sources of stimulation, inspiration and innovation.  Professional and personal development, challenges and collaboration are undertaken in a versatile and multidimensional (inter)national ecosystem with leading stakeholders. Staff at the UvA make a meaningful contribution to uncovering solutions to some of the world’s most significant problems and to developing the next generation of talent.

Toon meerToon minder

Wat wij vragen

Eisen:
- Relevante opleiding en een academisch werk- en denkniveau.
- Ervaring (minimaal 5 jaar) met marketing op strategisch en tactisch niveau in een complexe werkomgeving.
- Aantoonbare ervaring met het aansturen of coördineren van marketing-communicatie projecten dan wel uitvoering geven aan marcom plannen.
- Ervaring met zowel het opzetten en uitvoeren van (online) campagnes en een scherp oog voor (beeld)taal en passende content.
- Ervaring met het (functioneel) aansturen en coachen van marketingteams.
- Aantoonbare affiniteit met onderwijs en/of jongeren.

Toon meerToon minder

Wat wij bieden

Ben jij als professional op zoek naar een interessante opdracht waarin jij het verschil kunt maken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Bij ICQ Groep krijg je de kans om te werken aan uitdagende projecten bij verschillende opdrachtgevers. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf voortdurend te ontwikkelen en nieuwe kennis op te doen. We zijn op zoek naar talent zoals jij, dus waar wacht je nog op? We seek you!


Toon meerToon minder

Meer informatie

Zo zorg je ervoor dat jouw aanbieding opvalt:
CV in topvorm: Lever je CV aan in Word-formaat, in de taal van de opdracht en in een professionele en prettige leesbare lay-out. Maak het CV niet langer dan 7 pagina’s. Laat zien dat je oog hebt voor detail.
Persoonlijke motivatie: Schrijf een overtuigende motivatie in de 'ik-vorm’, waarin je kort en bondig ingaat op de scope van de opdracht. Licht puntsgewijs toe hoe jij aansluit bij de gestelde eisen en wensen.
Beschikbaarheid: Vermeld per wanneer je beschikbaar bent, hoeveel uren per week je kunt werken en of je vakantieplannen hebt.
Tarief of maandsalaris: Vermeld je uurtarief (exclusief BTW) of maandsalaris, specifiek voor deze opdracht, inclusief reis- en eventuele verblijfskosten.

N.B.
Voor deze opdracht werk je uitsluitend met ons samen. Dit betekent dat je je niet via andere intermediairs voor dezelfde opdracht inschrijft. Zo voorkomen we verwarring in het selectieproces en maximaliseren we jouw kansen.
Onvolledige aanbiedingen kunnen we niet in behandeling nemen.
Wij houden je op de hoogte van elke stap in het selectieproces: Heb je vragen? Wij zijn er om ze te beantwoorden.

Toon meerToon minder

Spreekt deze opdracht je aan?

Spreekt deze opdracht je aan? Solliciteer dan snel of deel deze met iemand die hier perfect bij past!

Onze recruiter

Erik Mensinga

Ik help je graag bij het vinden van een opdracht die écht bij je past en bied ondersteuning waar nodig!

Solliciteer