Vastgoed Datamanager
In deze rol ben je verantwoordelijk voor de voortzetting van het reeds lopende project dat zorgdraagt voor het realiseren van een op de businessprocessen van Strategisch Vastgoedmanagement, volledige en juiste vastgoedadministratie in het Vastgoed Beheer Systeem (VBS).
- Plaats Uitgeest
- Uren per week 32 tot 36 uren per week
- Opleiding HBO
- Vakgebied IV/ICT
- Contracttype Interim / ZZP / Tijdelijke loondienst ICQ / Detachering
- Aanvraagnummer 7415-C
Over de functie
Voor Werkorganisatie BUCH zijn wij op zoek naar een Vastgoed Datamanager.
Opdracht:
In deze rol ben je verantwoordelijk voor de voortzetting van het reeds lopende project dat zorgdraagt voor het realiseren van een op de businessprocessen van Strategisch Vastgoedmanagement, volledige en juiste vastgoedadministratie in het Vastgoed Beheer Systeem (VBS).
Het gaat om een projectmatige rol binnen het project Basis Vastgoedinformatie.
- Leidinggeven aan het betreffende projectteam (5 personen);
- Ontwikkelen en inrichten van processen voor gestandaardiseerd vullen en bewaken van vastgoeddata;
- Inrichten van de structuur van het vastgoed beheer systeem (VBS);
- Applicatie Beheer VBS;
- Onderzoeken van mogelijkheden voor data integratie, en implementatie daarvan op basis van een vastgesteld plan;
- Invoeren van vastgoedgegevens in het vastgoed management systeem;
- Controleren en corrigeren van bestaande gegevens om de nauwkeurigheid te waarborgen;
- Ophalen van actuele gegevens bij onze vastgoed contractanten;
- Samenwerken met interne afdelingen en externe organisaties om ontbrekende informatie te verzamelen en/of te corrigeren;
- Het aansturen van externe leveranciers om het maximale uit de vastgoed beheer software te halen;
- Onderzoek en implementatie van data oplossingen en mogelijkheden voor bijv. data bulk uploads en/of technische (API) connecties met andere online systemen, zoals onderhoud- en financiële gegevens;
- Onderhouden en bewaken van de vertrouwelijkheid en veiligheid van alle gegevens;
- Assisteren bij het genereren van rapporten en het uitvoeren van gegevensanalyses;
- Actualiseren van documentdossiers bij onze gebouwen en contracten;
- Regelmatige afstemming met aanverwante dataeigenaren (waaronder financiële en beheersmatige data);
- Regelmatige afstemming met de afdeling Informatiebeheer;
- Je legt verantwoording af aan de programmamanager Strategisch Vastgoedmanagement.
Competenties:
- Nauwkeurig en oog voor detail.
- Goede communicatieve vaardigheden (intern en extern).
- Het vermogen om effectief samen te werken met diverse belanghebbenden, van beleidsmatig tot operationeel (Vastgoed beleidsadviseur tot Data analist).
- Resultaatgericht werken op basis van vastgoedbeleid en doelstellingen.
- Pragmatisch, doorzettingsvermogen en oplossingsgericht.
Algemene informatie m.b.t. de aanvraag:
Locatie: Uitgeest
Begindatum: 01-01-2026
Einddatum: 01-07-2026
Optie op verlenging: ja
Inzet per week: 32-36 uur
Tarief: marktconform
Sluitingsdatum: 30-11-2025
Sluitingstijd: 09:00 uur
Intakegesprek: z.s.m.
Over de organisatie
Jij wilt graag betekenisvol werk doen, met zichtbaar resultaat. Als je aan de slag gaat bij de BUCH, werk je aan maatschappelijk brede en uitdagende projecten. De BUCH is een krachtige organisatie die werkt voor 4 gemeenten die de handen ineen hebben geslagen: Bergen, Uitgeest, Castricum en Heiloo. Een organisatie met een informele werksfeer die jou als toekomstige werknemer veel mogelijkheden biedt.
Jij zet je dagelijks in voor de belangen van de meer dan 100.000 inwoners in het uitgestrekte gebied van de vier gemeenten. Samen met de kennis en expertise van jouw ruim 850 nieuwe collega’s, werk je dagelijks vol motivatie en toewijding aan een fijne woon-, werk en leefomgeving en denk je meer over onderwerpen als zorg, wonen en het klimaat. Jij levert zo een bijdrage aan thema’s die impact maken binnen de samenleving.
Wat wij vragen
Eisen:
- Hbo-diploma in een (financieel-) administratieve of daaraan gerelateerde richting.
- Ervaring met online (SaaS) systemen, zoals Contract-, Data- en Content Management Systemen.
- Ervaring met data management, entry en data opschoning taken (o.a. in MS Excel).
- Uitvoerige technische kennis van online (SaaS) systemen en data integratie mogelijkheden (o.a. API, CSV inleesbestanden)
- Concrete werkervaring op het gebied van Vastgoed in een gemeentelijke organisatie
Wensen:
- Kennis van, en ervaring met administratieve processen van vastgoed(beheer)
- Ervaring met vastgoed beheer software (bij voorkeur VBS)
Wat wij bieden
Ben jij als professional op zoek naar een interessante opdracht waarin jij het verschil kunt maken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Bij ICQ Groep krijg je de kans om te werken aan uitdagende projecten bij verschillende opdrachtgevers. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf voortdurend te ontwikkelen en nieuwe kennis op te doen. We zijn op zoek naar talent zoals jij, dus waar wacht je nog op? We seek you!
Meer informatie
Meer informatie:
Zo zorg je ervoor dat jouw aanbieding opvalt:
CV in topvorm: Lever je CV aan in Word-formaat, in de taal van de opdracht en in een professionele en prettige leesbare lay-out. Maak het CV niet langer dan 7 pagina’s. Laat zien dat je oog hebt voor detail.
Persoonlijke motivatie: Schrijf een overtuigende motivatie in de 'ik-vorm’, waarin je kort en bondig ingaat op de scope van de opdracht. Licht puntsgewijs toe hoe jij aansluit bij de gestelde eisen en wensen.
Beschikbaarheid: Vermeld per wanneer je beschikbaar bent, hoeveel uren per week je kunt werken en of je vakantieplannen hebt.
Tarief of maandsalaris: Vermeld je uurtarief (exclusief BTW) of maandsalaris, specifiek voor deze opdracht, inclusief reis- en eventuele verblijfskosten.
N.B.
Voor deze opdracht werk je uitsluitend met ons samen. Dit betekent dat je je niet via andere intermediairs voor dezelfde opdracht inschrijft. Zo voorkomen we verwarring in het selectieproces en maximaliseren we jouw kansen.
Onvolledige aanbiedingen kunnen we niet in behandeling nemen.
Wij houden je op de hoogte van elke stap in het selectieproces: Heb je vragen? Wij zijn er om ze te beantwoorden.