Informatiemanager

Als informatiemanager maak je deel uit van het team informatie. Dit team is verantwoordelijk voor het beleid, de ontwikkeling en het beheer op het gebied van informatievoorziening (digitaal en analoog), zaakgericht werken, informatie- en communicatietechnologie en informatie-management. Je werkt met moderne systemen. Onze organisatie is groot genoeg voor ambities en uitdagingen en klein genoeg voor korte lijnen. Je hebt volop ruimte voor eigen initiatief en je krijgt veel verantwoordelijkheid.

  • Plaats Urk
  • Uren per week 36 uren per week
  • Opleiding HBO
  • Vakgebied IV/ICT
  • Contracttype Interim / ZZP / Tijdelijke loondienst ICQ / Detachering
  • Aanvraagnummer 6386-C

Over de functie

Voor de Gemeente Urk zijn wij op zoek naar een Informatiemanager.

Waar kom je te werken:
Urk heeft prachtige tradities, een snelgroeiende bevolking, een rijke geschiedenis en een bloeiende economie. Urkers hebben een ondernemende aard – zij bedrijven handel met ruim honderd landen. En wist je dat de helft van de ruim 22.000 inwoners jonger is dan 28 jaar? Daarom investeert de gemeente volop in haar jongeren. Samen met de veerkrachtige inwoners wordt gewerkt aan een gezonde, veilige en kansrijke opgroei-omgeving. Kortom: Urk bruist!

Als informatiemanager maak je deel uit van het team informatie. Dit team is verantwoordelijk voor het beleid, de ontwikkeling en het beheer op het gebied van informatievoorziening (digitaal en analoog), zaakgericht werken, informatie- en communicatietechnologie en informatie-management. Je werkt met moderne systemen. Onze organisatie is groot genoeg voor ambities en uitdagingen en klein genoeg voor korte lijnen. Je hebt volop ruimte voor eigen initiatief en je krijgt veel verantwoordelijkheid.

Opdrachtomschrijving:
Als Informatiemanager werk je op strategisch niveau aan vraagstukken op het snijvlak van IT, informatie en organisatie. Je vertaalt ontwikkelingen en trends op het gebied van informatie en digitalisering naar concrete resultaten, door middel van beleidsvoorstellen en projecten. Vanuit jouw expertise kijk je hierbij over de grenzen van je vakgebied heen, om samen met de teams van bedrijfsvoering de organisatie optimaal te ondersteunen. Ook draag je actief bij aan de regionale samenwerking informatievoorziening. Je werkt in deze opdracht concreet aan:
- De totstandkoming van een informatiebeheerplan inclusief roadmap.
- Het organiseren ophalen/analyseren van de gebruikerswensen.
- Het voorbereiden en plannen van projecten.
- Het deelnemen aan de change advisory board.
- Het ondersteunen van de functioneel beheerders op proces en vaardigheden.
- Het versterken en stroomlijnen van de samenwerking tussen de functioneel beheerders.

Daarnaast werk je in deze opdracht aan het:
- Adviseren van de organisatie over complexe vraagstukken op het gebied van digitalisering en informatievoorziening. Je stelt visie en beleid op en vertaalt dit ook naar concrete inrichting van ons informatielandschap;
- Adviseren over de toepassing van wet- en regelgeving en over hoe in te spelen op ontwikkelingen in zowel de organisatie als de samenleving;
- Samen met je collega’s zo inrichten van de informatievoorziening, dat die de dienstverlening optimaal ondersteunt;
- Inzetten van jouw kennis bij projecten op het gebied van informatiemanagement;

Gewenst profiel:
- In het bezit zijn van ten minste een afgeronde relevante hbo-opleiding op het gebied van informatiemanagement (generiek) én documentaire informatievoorziening (gemeente/overheid).
- Minimaal 5 jaar inhoudelijke kennis en ervaring op het gebied van informatie-management en documentaire informatievoorziening bij een overheidsorganisatie.
- Kennis van BISL en ITIL is een pré.

Toelichting op rooster:
Er is de mogelijkheid om, in overleg met het team, maximaal 1 dag per week thuis te werken.

Competenties:
- Verbinder/uitdrager/teamspeler
- Proactieve houding (aanpak mentaliteit).
- Goede sociale vaardigheden (duidelijk kunnen uitleggen, goed kunnen luisteren en benaderbare houding).
- Plannen en organiseren.
- Communicatieve en schriftelijke vaardigheden.
- Resultaat –en servicegericht. 
- Overtuigingskracht.
- Politieke sensitiviteit. 
- Flexibel en stressbestendig. 
- Kunnen schakelen op alle niveaus en vertaalslag kunnen maken van strategie naar beleid en uitvoering.

Algemene informatie m.b.t. de aanvraag:
Locatie: Urk
Begindatum: 4-8-2025 
Einddatum: t/m 2-3-2026
Optie op verlenging: ja
Inzet per week: 36 uur
Tarief: marktconform
Sluitingsdatum: 17-07-2025
Sluitingstijd: 09:00 uur
Intakegesprek: woensdagmorgen 30 juli 2025

Toon meerToon minder

Over de organisatie

Welkom bij de gemeente Urk Een dynamische gemeente, waarbij we de liefde voor onze rijke geschiedenis, cultuur en bloeiende economie delen. Met 22.000 inwoners vormen we een hechte gemeenschap, waar zowel locals als mensen van buiten Urk met plezier en toewijding samenwerken.  Ons doel: Samen met onze inwoners en partners streven naar uitstekende dienstverlening, een open houding en een sterke verbinding. Dit gaat verder dan onze gemeentegrenzen; het reikt tot in heel Flevoland en zelfs tot ver in ons prachtige land!

Toon meerToon minder

Wat wij vragen

- Minimaal een HBO opleiding op het gebied van informatiemanagement (generiek) én documentaire informatievoorziening succesvol afgerond.
- Minimaal 5 jaar recente inhoudelijke kennis en ervaring op het gebied van informatie-management en documentaire informatievoorziening bij een overheidsorganisatie. Toon duidelijk aan met het cv.

Wensen:
- Kennis van BISL en ITIL is een pré. toon duidelijk aan met het cv.
- Aantoonbare recente kennis van AVG en informatieveiligheid.
- Bij voorkeur recente meerjarige ervaring in een soortgelijke rol binnen de (gemeentelijke)overheid. Toon duidelijk aan met het cv.
- Vanaf de startdatum van de opdracht voor minimaal 36 uur per week inzetbaar.
- Naast de mogelijkheid om hybride te werken (in overleg) bereid om op locatie bij de Gemeente Urk te werken.

Toon meerToon minder

Wat wij bieden

Ben jij als professional op zoek naar een interessante opdracht waarin jij het verschil kunt maken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Bij ICQ Groep krijg je de kans om te werken aan uitdagende projecten bij verschillende opdrachtgevers. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf voortdurend te ontwikkelen en nieuwe kennis op te doen. We zijn op zoek naar talent zoals jij, dus waar wacht je nog op? We seek you!


Toon meerToon minder

Meer informatie

Zo zorg je ervoor dat jouw aanbieding opvalt:
CV in topvorm: Lever je CV aan in Word-formaat, in de taal van de opdracht en in een professionele en prettige leesbare lay-out. Maak het CV niet langer dan 7 pagina’s. Laat zien dat je oog hebt voor detail.
Persoonlijke motivatie: Schrijf een overtuigende motivatie in de 'ik-vorm’, waarin je kort en bondig ingaat op de scope van de opdracht. Licht puntsgewijs toe hoe jij aansluit bij de gestelde eisen en wensen.
Beschikbaarheid: Vermeld per wanneer je beschikbaar bent, hoeveel uren per week je kunt werken en of je vakantieplannen hebt.
Tarief of maandsalaris: Vermeld je uurtarief (exclusief BTW) of maandsalaris, specifiek voor deze opdracht, inclusief reis- en eventuele verblijfskosten.

N.B.
Voor deze opdracht werk je uitsluitend met ons samen. Dit betekent dat je je niet via andere intermediairs voor dezelfde opdracht inschrijft. Zo voorkomen we verwarring in het selectieproces en maximaliseren we jouw kansen.
Onvolledige aanbiedingen kunnen we niet in behandeling nemen.
Wij houden je op de hoogte van elke stap in het selectieproces: Heb je vragen? Wij zijn er om ze te beantwoorden.

Toon meerToon minder

Spreekt deze opdracht je aan?

Spreekt deze opdracht je aan? Solliciteer dan snel of deel deze met iemand die hier perfect bij past!

Onze recruiter

Erik Mensinga

Ik help je graag bij het vinden van een opdracht die écht bij je past en bied ondersteuning waar nodig!

Solliciteer