Functioneel Specialist MS365

Je werkt veel samen met je directe collega’s van het Cluster Hybride Werken, het gemeentelijk servicepunt, de applicatiespecialisten van afdeling Informatie en de gebruikersorganisatie.

  • Plaats Apeldoorn
  • Uren per week 30 uren per week
  • Opleiding HBO
  • Vakgebied IV/ICT
  • Contracttype Tijdelijke loondienst ICQ / Detachering
  • Aanvraagnummer 5992-C

Over de functie

Voor Gemeente Apeldoorn zijn wij op zoek naar een Functioneel Specialist MS365.

NB. 
In het kader van de wDBA kan deze opdracht alleen op basis van “detachering” worden uitgevoerd. ICQ Groep biedt hiervoor diverse mogelijkheden. Hierbij kun je rekenen op een aantrekkelijk salaris en uitstekende arbeidsvoorwaarden. Geïnteresseerd in de mogelijkheden die wij daarvoor bieden? Ga dan naar https://www.icq-groep.nl/over-icq/nieuws/actueel/update-wet-dba-wij-zijn-er-klaar-voor-jij-ook

Opdracht:
De gemeente Apeldoorn is op zoek naar een Functioneel Specialist die in ons team Functioneel Beheer het Cluster Hybride Werken tijdelijk komt versterken. Team Functioneel Beheer Cluster Hybride Werken bestaat uit 8 collega's die zich samen sterk maken om een optimale digitale werkplek beschikbaar te stellen voor alle collega’s van de gemeente en partners waar wij ondersteuning aan bieden. Ondersteunde componenten zijn o.a. de MS365 applicaties, roombooking, telefonie, veilig mailen, printersoftware, maar ook laptops, telefoons en beeldschermen.

Dit ga je doen:
Jij werkt als Functioneel Specialist aan de ondersteuning van de MS365 applicaties die bij Apeldoorn en partners in gebruik zijn. Denk hierbij aan Outlook, Teams, OneNote, Planner, OneDrive en de Office-applicaties. Je zal een actieve rol hebben in het oplossen van meldingen op deze applicaties, maar ook in het beheren van licenties voor het in- uit- en doorstroomproces. Ook verwachten we van je dat je basis gebruikerstrainingen kan verzorgen op het gebied van MS Teams en MS OneDrive.

Je werkt veel samen met je directe collega’s van het Cluster Hybride Werken, het gemeentelijk servicepunt, de applicatiespecialisten van afdeling Informatie en de gebruikersorganisatie.

Als Functioneel Specialist heb je een aantal verantwoordelijkheden die in onderstaande rollen en kerntaken beschreven zijn:

Advies:
- Adviseert teammanagers en key-users over een zo goed mogelijke aansluiting van de ingekochte ICT op de bedrijfsprocessen.
- Signaleert risico’s, verbeter- en/of knelpunten en adviseert hierover en is regievoerder bij de implementatie van de oplossing.
- Kent de roadmap en releasenotes, weet welke effecten deze kunnen hebben op de bedrijfsvoering en bespreekt de impact hiervan met de klant.
- Je bent goed in presenteren, het overtuigen van mensen en documentatie vastleggen.

De klant (alle medewerkers):
- Eerste aanspreekpunt bij verstoringen op de eerdergenoemde applicaties voor key-users en servicepunt. De eerste prioriteit is het beheren en oplossen van de aangemelde tickets.
- In staat om te inventariseren welke behoefte er is bij de klant, vertaalt dat eventueel in een functioneel ontwerp en configureert het systeem naar deze behoefte en doet verbetervoorstellen.
- In staat om het aangeboden werk te prioriteren en dit met de klant te overleggen, zo nodig pas je de prioritering op verzoek van de klant aan.

Uitvoering en implementatie:
- Inhoudelijke problemen en verstoringen met impact bespreek je met je naaste collega’s.
- Verantwoordelijk voor het testen in acceptatie en regisseur van testen in productie, schat de impact van bevindingen in en legt deze voor aan de eigenaar.
- Toekennen en aanschaf van licenties voor het in-, uit- en doorstroomproces.

Werkdagen:
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja

Competenties:
- Is communicatief vaardig;
- Kan de wensen van de klant vertalen naar een oplossing in de applicatie;
- Heeft overtuigingskracht;
- Is nauwkeurig;
- Is proactief en kan zelfstandig met zaken aan de slag;
- Een goed analytisch vermogen. 

Algemene informatie m.b.t. de aanvraag:
Locatie: Apeldoorn
Begindatum: 1 juli 2025
Duur: 4 maanden
Optie op verlenging: ja
Inzet per week: 30 (tijdens de verlengingsopties 8 - 30) uur
Tarief: marktconform
Sluitingsdatum: 30-05-2025
Sluitingstijd: 09:00 uur
Intakegesprek: woensdag 4 juni 2025

Toon meerToon minder

Over de organisatie

De gemeente Apeldoorn telt meer dan 160.000 inwoners en is als stad en organisatie volop in beweging. De stad vervult met Deventer en Zutphen een centrumfunctie in de Stedendriehoek. Apeldoorn is één van de belangrijkste werkgelegenheidscentra in Midden-Nederland met (hoofd)vestigingen van onder meer Kadaster en Belastingdienst. De sectoren informatie- en communicatietechnologie, toerisme, zakelijke dienstverlening, maakindustrie en zorgsector zijn er uitstekend vertegenwoordigd. Apeldoorn is een groene gemeente met een centrale ligging aan de rand van de Veluwe. 

De gemeente Apeldoorn heeft drie strategische doelen: Apeldoorn versterken als comfortabele gezinsstad, het versterken van de positie van Apeldoorn als toeristisch toplandschap en het stimuleren van innovatie in onze veelzijdige economie. Met duurzaamheid als rode draad.

Toon meerToon minder

Wat wij vragen

- Aantoonbaar HBO werk-/denkniveau.
- Zo snel mogelijk, maar uiterlijk per 1 juli 2025 beschikbaar. Daarnaast is de kandidaat tijdens de initiële looptijd 30 uur per week beschikbaar en tijdens de verlengingsopties tussen de 8 en 30 uur beschikbaar.
- Minimaal 1 jaar aantoonbare beheer ervaring met de MS365 suite als functioneel beheerder.
- Minimaal 1 jaar aantoonbare ervaring met het beheren van MS Outlook, MS Teams en MS OneDrive als functioneel beheerder.
- De applicatie wordt de gehele periode bemand. Verlof is daarom in overleg.
- Minimaal 1 dag per week samen met de functioneel specialisten op kantoor.

Wensen:
- Als functioneel beheerder (of functioneel specialist) ervaring met werken bij een gemeente.
- Beheerervaring met de applicaties MS Teams, MS OneDrive en MS Outlook.

Toon meerToon minder

Wat wij bieden

Ben jij als professional op zoek naar een interessante opdracht waarin jij het verschil kunt maken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Bij ICQ Groep krijg je de kans om te werken aan uitdagende projecten bij verschillende opdrachtgevers. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf voortdurend te ontwikkelen en nieuwe kennis op te doen. We zijn op zoek naar talent zoals jij, dus waar wacht je nog op? We seek you!


Toon meerToon minder

Meer informatie

Zo zorg je ervoor dat jouw aanbieding opvalt:
CV in topvorm: Lever je CV aan in Word-formaat, in de taal van de opdracht en in een professionele en prettige leesbare lay-out. Maak het CV niet langer dan 7 pagina’s. Laat zien dat je oog hebt voor detail.
Persoonlijke motivatie: Schrijf een overtuigende motivatie in de 'ik-vorm’, waarin je kort en bondig ingaat op de scope van de opdracht. Licht puntsgewijs toe hoe jij aansluit bij de gestelde eisen en wensen.
Beschikbaarheid: Vermeld per wanneer je beschikbaar bent, hoeveel uren per week je kunt werken en of je vakantieplannen hebt.
Tarief of maandsalaris: Vermeld je uurtarief (exclusief BTW) of maandsalaris, specifiek voor deze opdracht, inclusief reis- en eventuele verblijfskosten.

N.B.
Voor deze opdracht werk je uitsluitend met ons samen. Dit betekent dat je je niet via andere intermediairs voor dezelfde opdracht inschrijft. Zo voorkomen we verwarring in het selectieproces en maximaliseren we jouw kansen.
Onvolledige aanbiedingen kunnen we niet in behandeling nemen.
Wij houden je op de hoogte van elke stap in het selectieproces: Heb je vragen? Wij zijn er om ze te beantwoorden.

Toon meerToon minder

Spreekt deze opdracht je aan?

Spreekt deze opdracht je aan? Solliciteer dan snel of deel deze met iemand die hier perfect bij past!

Onze recruiter

Richard Altena

Als jouw persoonlijke recruiter voor deze opdracht help ik je graag bij het vinden van een baan die bij je past en bied ik ondersteuning waar nodig!

Solliciteer