Veranderopgave keten huisvesting binnen de Sector Facility Services
Vanuit de huidige samenwerking tussen de nieuw te vormen dienst Vastgoed i.o. en de Sector Facilitaire Service is ervoor gekozen om op basis van het Beleidsacht model tot oplevering te komen van deze samenwerking. In de nieuwe situatie blijft de sector FS ook de uitvoeringsorganisatie voor de nieuw te vormen Dienst Vastgoed i.o. en wordt op basis van 3 gedefinieerde werkstromen (dagelijks onderhoud, preventief onderhoud en ongeplande huisvestingsvraagstukken) de samenwerkingsvorm uitgewerkt.
- Plaats Rotterdam
- Uren per week 29 uren per week
- Opleiding HBO / WO
- Vakgebied Interimmanagement
- Contracttype Tijdelijke loondienst ICQ / Detachering
- Aanvraagnummer 6747-B
Over de functie
Voor de Nationale Politie zijn wij op zoek naar een Veranderopgave keten huisvesting binnen de Sector Facility Services.
Context:
De sector Facilitaire Services is binnen de Politie de uitvoeringsorganisatie van de Dienst Facility Management. Als kandidaat werk je binnen én voor de gehele sector Facilitaire Services en ben je dé verbindende schakel met de nieuw te vormen Dienst Vastgoed i.o. Je rapporteert aan het (plaatsvervangend) sectorhoofd. De sector Facilitaire Services bestaat uit circa 1150 medewerkers, landelijk verdeeld over 10 geografische verzorgingsgebieden, 1 centraal Ketenregieteam en een centrale Servicedesk Facility Management.
Opdracht:
Vanuit de huidige samenwerking tussen de nieuw te vormen dienst Vastgoed i.o. en de Sector Facilitaire Service is ervoor gekozen om op basis van het Beleidsacht model tot oplevering te komen van deze samenwerking. In de nieuwe situatie blijft de sector FS ook de uitvoeringsorganisatie voor de nieuw te vormen Dienst Vastgoed i.o. en wordt op basis van 3 gedefinieerde werkstromen (dagelijks onderhoud, preventief onderhoud en ongeplande huisvestingsvraagstukken) de samenwerkingsvorm uitgewerkt.
Er is momenteel een eerste (theoretische) aanzet gemaakt van de uitwerking waarbij deze verder ingevuld dient te worden conform de niveaus uit de Beleidsacht per werkstroom. Hierbij dienen alle stakeholders en (gewenste) overlegvormen in kaart gebracht te worden. De uitwerking dient hiermee een blauwdruk te zijn om dit toekomstgericht te kunnen organiseren binnen beide onderdelen van de organisatie, waarbij de haalbaarheid op basis van veranderkundige inzicht positief is onderbouwd.
Specifieke deskundigheid en kennis van de professional:
De uitwerking van deze opdracht vereist specifieke kennis van het Beleidsacht-model, in combinatie met kennis van Vastgoed/ Huisvesting en Facilitaire Services om de juiste vertaalslag te kunnen maken naar de meest efficiënte samenwerkingsvorm. Aangezien de uitwerking tevens een veranderopgave met zich mee brengt is veranderkundig inzicht gewenst voor een toepasbaar advies. De gevraagde kennis is in deze combinatie niet aanwezig binnen de Politie organisatie. Tijdens de opdracht onderhoud je contacten binnen het team van Facilitaire Ketenregie, de 10 landelijke geografische facilitaire teams en de medewerkers binnen de nieuw te vormen Dienst Vastgoed i.o.
Competenties:
- Systeemdenken: Herkent zowel het groter verband als de interne samenhang binnen vraagstukken en is zich bewust van de eigen positie en invloed in dat grotere geheel
- Visie: Vormt zich een beeld van de toekomstige ontwikkelingen. Concentreert zich op de hoofdlijnen en formuleert de langere termijn doelstellingen en de strategischeplanning om in te spelen op de ontwikkelingen
- Netwerkvaardigheid: Ontwikkelt en onderhoudt relaties, allianties en coalities buiten de eigen organisatie en benut deze voor het verkrijgen van informatie, steun en medewerking
- Overtuigingskracht: Toont gedrag dat er op is gericht om anderen te overtuigen van een bepaald standpunt en instemming te krijgen met bepaalde plannen of ideeën
- Organisatiesensitiviteit: Speelt in op interne politiek en is alert op veranderingen binnen de organisatie. Onderkent de invloed en de gevolgen van eigen beslissingen of activiteiten op de andere organisatieonderdelen
Algemene informatie m.b.t. de aanvraag:
Locatie: Rotterdam
Startdatum: 1-11-2025
Duur: 5 maanden
Einddatum: 31-3-2026
Optie op verlenging: nee
Inzet per week: 29 uur
Tarief: marktconform
Sluitingsdatum: 11-9-2025 9:00
Over de organisatie
Politiemensen staan midden in de maatschappij, dicht op het nieuws. De politie is daar waar het gebeurt. Het optreden van agenten ligt altijd onder een vergrootglas.
Bij de politie ben je 24 uur per dag en voor iedereen in onze diverse samenleving. Integer, moedig, betrouwbaar en verbindend zijn daarom onze kernwaarden. Binnen de politieorganisatie kun je op verschillende manieren bijdragen aan een veilige samenleving. Op straat of achter de schermen; elke collega draagt bij aan het politiewerk. Agenten mogen ingrijpen en verdachten hun vrijheid ontnemen als dat nodig is. Je houdt toezicht op straat en bent daar waar jouw hulp nodig is.
Je kunt ook kiezen voor een functie in de bedrijfsvoering, bijvoorbeeld in de administratie, ICT of beleid. Of voor een functie bij de financiële of digitale recherche. Maar wat je ook doet, in uniform of juist niet: vakmanschap staat voorop.
Wat wij vragen
Eisen:
- Een erkend, volwaardig en volledig afgerond diploma op WO niveau;
- Aantoonbare werkervaring op het gebied van huisvesting en/of asset management;
- Aantoonbare werkervaring op het gebied van advies organisatie-inrichting en -sturing;
- Aantoonbare werkervaring met het Beleidsacht-model.
Wensen:
- In de afgelopen 3 jaar aantoonbare werkervaring met het procesmatig aanpakken van dagelijks onderhoud en preventief onderhoud binnen huisvesting;
- Aantoonbare werkervaring met projectmanagement;
- Aantoonbare werkervaring binnen de Politie;
- Een erkend, volwaardig en volledig afgerond diploma op WO niveau in de richting van bedrijfskunde;>
- Aantoonbare werkervaring in begeleiding van verandertrajecten;
- In de afgelopen 5 jaar aantoonbare werkervaring in het facilitaire werkveld.
Wat wij bieden
Ben jij als professional op zoek naar een interessante opdracht waarin jij het verschil kunt maken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Bij ICQ Groep krijg je de kans om te werken aan uitdagende projecten bij verschillende opdrachtgevers. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf voortdurend te ontwikkelen en nieuwe kennis op te doen. We zijn op zoek naar talent zoals jij, dus waar wacht je nog op? We seek you!
Meer informatie
Meer informatie
Zo zorg je ervoor dat jouw aanbieding opvalt:
CV in topvorm: Lever je CV aan in Word-formaat, in de taal van de opdracht en in een professionele en prettige leesbare lay-out. Maak het CV niet langer dan 7 pagina’s. Laat zien dat je oog hebt voor detail.
Persoonlijke motivatie: Schrijf een overtuigende motivatie in de 'ik-vorm’, waarin je kort en bondig ingaat op de scope van de opdracht. Licht puntsgewijs toe hoe jij aansluit bij de gestelde eisen en wensen.
Beschikbaarheid: Vermeld per wanneer je beschikbaar bent, hoeveel uren per week je kunt werken en of je vakantieplannen hebt.
Tarief of maandsalaris: Vermeld je uurtarief (exclusief BTW) of maandsalaris, specifiek voor deze opdracht, inclusief reis- en eventuele verblijfskosten.
N.B.
Voor deze opdracht werk je uitsluitend met ons samen. Dit betekent dat je je niet via andere intermediairs voor dezelfde opdracht inschrijft. Zo voorkomen we verwarring in het selectieproces en maximaliseren we jouw kansen.
Onvolledige aanbiedingen kunnen we niet in behandeling nemen.
Wij houden je op de hoogte van elke stap in het selectieproces: Heb je vragen? Wij zijn er om ze te beantwoorden.