Financieel specialist
Binnen de BUCH werkorganisatie zijn we voor het domein BOR op zoek naar een financieel specialist. De rol van financieel specialist is niet nieuw, maar de gewenste invulling ervan wel. We zoeken een kwartiermaker die de rol gaat neerzetten zoals uitgewerkt. De huidige invulling wordt binnen het domein zelf overgenomen. De nieuwe invulling kan daardoor parallel worden opgezet en later overgedragen voor structurele inbedding.
- Plaats Uitgeest
- Uren per week 32 uren per week
- Opleiding HBO
- Vakgebied Finance
- Contracttype Interim / ZZP / Tijdelijke loondienst ICQ / Detachering
- Aanvraagnummer 5984-C
Over de functie
Voor Werkorganisatie BUCH zijn wij op zoek naar een Financieel specialist.
Takenpakket:
Binnen de BUCH werkorganisatie zijn we voor het domein BOR op zoek naar een financieel specialist. De rol van financieel specialist is niet nieuw, maar de gewenste invulling ervan wel. We zoeken een kwartiermaker die de rol gaat neerzetten zoals uitgewerkt. De huidige invulling wordt binnen het domein zelf overgenomen. De nieuwe invulling kan daardoor parallel worden opgezet en later overgedragen voor structurele inbedding. De werkzaamheden zullen projectmatig worden opgepakt, onder begeleiding van de business controller.
De financieel specialist ondersteunt de budgethouders en kredietbeheerders in de domeinen, maar mag de aan hen toegewezen verantwoordelijkheden niet overnemen. Onderstaand overzicht van taken betreft de gewenste situatie, onafhankelijk van de persoon en het domein. Bij de daadwerkelijke toewijzing kan het zijn dat er accenten en ‘colour locale’ worden aangebracht.
1. Ondersteuning bij budgetbewaking en training en coaching van kredietbeheerders bij gebruik van het financiële systeem
2. Ondersteuning bij het aanmaken van verplichtingen, toezicht op juiste boekingen en actuele openstaande verplichtingen
3. Ondersteuning bij akkoord geven op levering van prestaties (prestatieverklaringen)
4. Ondersteuning bij coderen van inkomende facturen zonder verplichting en uitvoeren budgetcheck
5. Ondersteuning bij opdracht geven tot te verzenden nota’s en afspraken maken over vastleggen van de onderliggende brondocumenten
6. Beheer van investeringen (activa) op start, looptijd en bestaan
7. Voorbereiden van budgetverschuivingen
8. Ondersteunende werkzaamheden in de P&C cyclus t.b.v. kadernota, begroting, FIRAP en jaarafsluiting; uren, facturen en verplichtingen op orde
9. Specificeren van reserves en voorzieningen
10. Aansluiting sub administraties op Key2Financiën
11. Afwikkeling en verantwoording van subsidies, SISA, SPUK met finale check door de business controller
12. Aanleveren van informatie t.b.v. kostendekkendheid leges
13. Aanleveren van informatie t.b.v. externe verantwoording (zoals benchmark en audit)
14. Toezicht op volledigheid en juistheid van tijdschrijven (indien van toepassing)
15. Beheer en specificatie van tussenrekeningen
16. Input leveren voor de samenstelling van financiële dashboards en overige managementrapportages
Competenties:
Voor deze opdracht is ervaring nodig in het doorgronden van een financiële administratie, ben je van nature gestructureerd en zoek je makkelijk de verbinding met de budgethouders en kredietbeheerders. Je vind het daarbij vooral een sport om complexe zaken simpel te maken en uit te leggen. Je bent nauwkeurig, flexibel en denkt in oplossingen. Je werkt zelfstandig, resultaatgericht en vind het leuk iets op te bouwen.
Algemene informatie m.b.t. de aanvraag:
Locatie: Uitgeest
Begindatum: 09-06-2025
Einddatum: 01-12-2025
Optie op verlenging: ja
Inzet per week: 32 uur
Tarief: marktconform
Sluitingsdatum: 27-05-2025
Sluitingstijd: 09:00 uur
Intakegesprek: 04 jun. 2025 (wo.)
Over de organisatie
Jij wilt graag betekenisvol werk doen, met zichtbaar resultaat. Als je aan de slag gaat bij de BUCH, werk je aan maatschappelijk brede en uitdagende projecten. De BUCH is een krachtige organisatie die werkt voor 4 gemeenten die de handen ineen hebben geslagen: Bergen, Uitgeest, Castricum en Heiloo. Een organisatie met een informele werksfeer die jou als toekomstige werknemer veel mogelijkheden biedt.
Jij zet je dagelijks in voor de belangen van de meer dan 100.000 inwoners in het uitgestrekte gebied van de vier gemeenten. Samen met de kennis en expertise van jouw ruim 850 nieuwe collega’s, werk je dagelijks vol motivatie en toewijding aan een fijne woon-, werk en leefomgeving en denk je meer over onderwerpen als zorg, wonen en het klimaat. Jij levert zo een bijdrage aan thema’s die impact maken binnen de samenleving.
Wat wij vragen
1. Een afgeronde Hbo-opleiding, zoals bedrijfseconomie, HEAO of bedrijfskunde.
2. Ervaring in soortgelijke rollen (minimaal drie jaar).
3. Ervaring met een financieel administratieve applicatie, bij voorkeur Key2Finance.
Wensen:
1. Ervaring in de publieke sector.
2. Handig met Excel.
3. Ervaring met PowerBI.
Wat wij bieden
Ben jij als professional op zoek naar een interessante opdracht waarin jij het verschil kunt maken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Bij ICQ Groep krijg je de kans om te werken aan uitdagende projecten bij verschillende opdrachtgevers. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf voortdurend te ontwikkelen en nieuwe kennis op te doen. We zijn op zoek naar talent zoals jij, dus waar wacht je nog op? We seek you!
Meer informatie
Zo zorg je ervoor dat jouw aanbieding opvalt:
CV in topvorm: Lever je CV aan in Word-formaat, in de taal van de opdracht en in een professionele en prettige leesbare lay-out. Maak het CV niet langer dan 7 pagina’s. Laat zien dat je oog hebt voor detail.
Persoonlijke motivatie: Schrijf een overtuigende motivatie in de 'ik-vorm’, waarin je kort en bondig ingaat op de scope van de opdracht. Licht puntsgewijs toe hoe jij aansluit bij de gestelde eisen en wensen.
Beschikbaarheid: Vermeld per wanneer je beschikbaar bent, hoeveel uren per week je kunt werken en of je vakantieplannen hebt.
Tarief of maandsalaris: Vermeld je uurtarief (exclusief BTW) of maandsalaris, specifiek voor deze opdracht, inclusief reis- en eventuele verblijfskosten.
N.B.
Voor deze opdracht werk je uitsluitend met ons samen. Dit betekent dat je je niet via andere intermediairs voor dezelfde opdracht inschrijft. Zo voorkomen we verwarring in het selectieproces en maximaliseren we jouw kansen.
Onvolledige aanbiedingen kunnen we niet in behandeling nemen.
Wij houden je op de hoogte van elke stap in het selectieproces: Heb je vragen? Wij zijn er om ze te beantwoorden.