Financieel Projectondersteuner – Opvang Oekraïne
Je bent een zorgvuldige en betrouwbare financieel ondersteuner met gevoel voor cijfers, processen én mensen. Je houdt structuur in een dynamisch werkveld, creëert overzicht en communiceert helder met collega’s, projectleiders en externe partners. Met een positieve, proactieve houding weet je collega’s en partners op een prettige manier te betrekken en samen resultaten te boeken.
- Plaats Burgum
- Uren per week 16 tot 24 uren per week
- Opleiding HBO
- Vakgebied Finance
- Contracttype Tijdelijke loondienst ICQ / Detachering
- Aanvraagnummer 7235-C
Over de functie
Voor Gemeente Achtkarspelen zijn wij op zoek naar een Financieel Projectondersteuner – Opvang Oekraïne.
NB. In het kader van de wDBA kan deze opdracht alleen op basis van “detachering” worden uitgevoerd. ICQ Groep biedt hiervoor diverse mogelijkheden. Hierbij kun je rekenen op een aantrekkelijk salaris en uitstekende arbeidsvoorwaarden. Geïnteresseerd in de mogelijkheden die wij daarvoor bieden? Ga dan naar https://www.icq-groep.nl/over-icq/nieuws/actueel/update-wet-dba-wij-zijn-er-klaar-voor-jij-ook
Opdracht:
Gemeente Achtkarspelen biedt sinds 2022 opvang aan ontheemden uit Oekraïne. Deze opvang vereist een betrouwbare financiële administratie, transparante verantwoording en nauwe samenwerking met betrokken partijen. Team Nieuwkomers valt organisatorisch onder de teamleider Beleid & Advies Ruimte en Sociaal. In het team werken we met betrokken collega’s aan een veilige, zorgvuldige en doelmatige uitvoering van de opvang. Voor dit onderdeel zoeken we een financieel projectondersteuner die zorgt voor overzicht, kwaliteit en continuïteit in de financiële processen en werkzaamheden verricht ter ondersteuning van de projectleider(s). Je maakt deel uit van een betrokken team dat bestaat uit:
- 8 (ambulant) woonbegeleiders;
- 2 projectleiders;
- 1 financieel projectondersteuner (jij).
Je werkt daarnaast nauw samen met de financiële administratie, de financieel adviseur sociaal domein, burgerzaken en medewerkers van team Werk & Inkomen, onder andere bij de uitvoering van de processen Leefgeld en Eigen Bijdrage en de SISA-verantwoording.
Jouw rol:
Als financieel projectondersteuner ondersteun je de projectleiders bij de financiële en administratieve processen rondom de opvang van Oekraïense ontheemden. Je zorgt dat begrotingen, verantwoordingen en rapportages correct en tijdig worden opgeleverd en denkt proactief mee over het efficiënt organiseren van de financiële administratie en het inzichtelijk maken van cijfers. Je bent analytisch sterk, werkt zorgvuldig en voelt je thuis in een politiek-bestuurlijke omgeving waarin veel in beweging is.
Wie jij bent:
Je bent een zorgvuldige en betrouwbare financieel ondersteuner met gevoel voor cijfers, processen én mensen. Je houdt structuur in een dynamisch werkveld, creëert overzicht en communiceert helder met collega’s, projectleiders en externe partners. Met een positieve, proactieve houding weet je collega’s en partners op een prettige manier te betrekken en samen resultaten te boeken.
Verantwoordelijkheden:
Het takenpakket bestaat onder andere uit de volgende werkzaamheden en verantwoordelijkheden:
- Het opstarten, uitvoeren en coördineren van de SISA-verantwoording van de geldstromen binnen project Nieuwkomers.
- Aanvragen van subsidies en financiële regelingen in afstemming met de projectleider(s).
- Bijhouden van ontwikkelingen in (financiële) regelgeving en signaleren van relevante gevolgen voor de gemeente
- Opstellen van begrotingen en (financiële) overzichten voor het project Nieuwkomers.|
- Verzamelen en verwerken van informatie voor het kostprijsonderzoek Opvang Oekraïne.
- Mede uitvoeren van de processen Leefgeld en Eigen Bijdrage, inclusief het opstellen van informatiebrieven over deze onderwerpen naar bewoners
- Vergelijken van BRP-registraties aan bewonerslijsten en in afstemming met woonbegeleiding en burgerzaken de verschillen oplossen.
- Ondersteunen bij financiële afrekeningen en input geven voor begrotingsteksten.
Competenties:
1. Toont initiatief en werkt samen; heeft een positieve en hulpvaardige instelling en denkt in oplossingen;
2. Kan goed zelfstandig werken, ook in stressvolle situaties treedt de kandidaat daadkrachtig op.
Algemene informatie m.b.t. de aanvraag:
Locatie: Buitenpost
Begindatum: 01-12-2025
Einddatum: 31-05-2026
Optie op verlenging: ja
Inzet per week: 16-24 uur
Tarief: marktconform
Sluitingsdatum: 09-11-2025
Sluitingstijd: 09:00 uur
Intakegesprek: 17 november 2025
Over de organisatie
Wat wij vragen
Eisen:
- Inzetbaar vanaf 1 december 2025 tot en met 31 mei 2026 voor 24 uur per week.
- Minimaal MBO-4 werk- en denkniveau, bij voorkeur in de richting van financiën, bedrijfsadministratie of economie.
- Ervaring met het verzamelen, analyseren en verwerken van informatie voor de SISA-verantwoording.
- Vaardig in Excel en in staat om zelfstandig financiële overzichten op te stellen én door te rekenen met formules.
- Ervaring met financiële administratie binnen een gemeente of vergelijkbare (publieke) organisatie.
- Ervaring met het aanvragen van subsidies en/of bekostigingsregelingen.
- In het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.
Wensen:
- Mate van ervaring met SISA-verantwoording.
- Mate van ervaring in Excel.
- Mate van ervaring met financiële administratie binnen een gemeente of vergelijkbare (publieke) organisatie.
- Mate van het aanvragen van subsidies.
Wat wij bieden
Ben jij als professional op zoek naar een interessante opdracht waarin jij het verschil kunt maken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Bij ICQ Groep krijg je de kans om te werken aan uitdagende projecten bij verschillende opdrachtgevers. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf voortdurend te ontwikkelen en nieuwe kennis op te doen. We zijn op zoek naar talent zoals jij, dus waar wacht je nog op? We seek you!
Meer informatie
Meer informatie:
Zo zorg je ervoor dat jouw aanbieding opvalt:
CV in topvorm: Lever je CV aan in Word-formaat, in de taal van de opdracht en in een professionele en prettige leesbare lay-out. Maak het CV niet langer dan 7 pagina’s. Laat zien dat je oog hebt voor detail.
Persoonlijke motivatie: Schrijf een overtuigende motivatie in de 'ik-vorm’, waarin je kort en bondig ingaat op de scope van de opdracht. Licht puntsgewijs toe hoe jij aansluit bij de gestelde eisen en wensen.
Beschikbaarheid: Vermeld per wanneer je beschikbaar bent, hoeveel uren per week je kunt werken en of je vakantieplannen hebt.
Tarief of maandsalaris: Vermeld je uurtarief (exclusief BTW) of maandsalaris, specifiek voor deze opdracht, inclusief reis- en eventuele verblijfskosten.
N.B.
Voor deze opdracht werk je uitsluitend met ons samen. Dit betekent dat je je niet via andere intermediairs voor dezelfde opdracht inschrijft. Zo voorkomen we verwarring in het selectieproces en maximaliseren we jouw kansen.
Onvolledige aanbiedingen kunnen we niet in behandeling nemen.
Wij houden je op de hoogte van elke stap in het selectieproces: Heb je vragen? Wij zijn er om ze te beantwoorden.