Financieel Adviseur Sociaal Domein

Oldenzaal is de Glimlach van Twente. Onze bruisende en Bourgondische stad met circa 32.000 inwoners is een prachtige plek in het Twentse landschap waar je naar hartenlust kunt werken, wonen en leven. Een inspirerende stad met een rijke historie.

  • Plaats Oldenzaal
  • Uren per week 32 tot 36 uren per week
  • Opleiding HBO
  • Vakgebied Finance
  • Contracttype Tijdelijke loondienst ICQ / Detachering
  • Aanvraagnummer 7355-B

Over de functie

Voor Gemeente Oldenzaal zijn wij op zoek naar een Financieel Adviseur Sociaal Domein.

NB. In het kader van de wDBA kan deze opdracht alleen op basis van “detachering” worden uitgevoerd. ICQ Groep biedt hiervoor diverse mogelijkheden. Hierbij kun je rekenen op een aantrekkelijk salaris en uitstekende arbeidsvoorwaarden. Geïnteresseerd in de mogelijkheden die wij daarvoor bieden? Ga dan naar https://www.icq-groep.nl/over-icq/nieuws/actueel/update-wet-dba-wij-zijn-er-klaar-voor-jij-ook

Gemeente Oldenzaal:
Oldenzaal is de Glimlach van Twente. Onze bruisende en Bourgondische stad met circa 32.000 inwoners is een prachtige plek in het Twentse landschap waar je naar hartenlust kunt werken, wonen en leven. Een inspirerende stad met een rijke historie.

De gemeente Oldenzaal is een actieve, betrokken werkgever met de focus op samenwerken. Onze organisatie is met recht een platte te noemen die op veel verschillende vlakken betrokken is bij de Oldenzaalse samenleving. Met ruim driehonderd collega’s staan we dagelijks voor onze inwoners klaar op het gebied van publieke ruimte, sociale zaken en dienstverlening.

Opdracht:
De gemeente Oldenzaal zoekt een ervaren interim Financieel Adviseur Ruimtelijk Domein met hart voor de publieke sector. Je helpt de organisatie bij het maken van verantwoorde keuzes binnen het sociaal domein, met oog voor financiële duurzaamheid én maatschappelijke impact. Je bent scherp, doordacht en weet cijfers te vertalen naar begrijpelijke en onderbouwde adviezen.

Werkzaamheden:
- Fungeren als sparringpartner en financieel adviseur voor bestuurders, managers, beleidsmedewerkers en projectleiders;
- Vertalen van cijfers naar heldere inzichten en adviezen;
 Samenwerken in multidisciplinaire teams aan projecten, zoals:
- Nieuwbouw Stadhuis;
- Integraal plan voor nieuwbouw en verbouwing van scholen;

Verantwoordelijk voor onderdelen van de P&C-cyclus, waaronder:
- Begroting
- Jaarrekening
- Kadernota
- Tussentijdse rapportages 
- Ondersteunen van budgethouders en budgetbewakers;
- Sisa verantwoording

Initiëren van verbetervoorstellen, gericht op sturing, processen en advisering.

Competenties:
- Vakkundig en adviesvaardig: overtuigend en onderbouwd adviseren;
- Zichtbaar en verbindend: je bent benaderbaar en kunt luisteren en schakelen;
- Oplossingsgericht en zelfstandig: je denkt mee en neemt initiatief;
- Analytisch sterk: je doorziet verbanden en vertaalt deze naar concreet advies.
- Sterke communicatieve vaardigheden en het vermogen om complexe informatie begrijpelijk over te brengen.

Algemene informatie m.b.t. de aanvraag:
Locatie: Oldenzaal
Begindatum: 8-12-2025
Duur: 6 maanden
Optie op verlenging: ja
Inzet per week: 32-36 uur
Tarief: marktconform
Sluitingsdatum: 25-11-2025
Sluitingstijd: 09:00 uur
Intakegesprek: n.t.b.

Toon meerToon minder

Over de organisatie

Oldenzaal is de Glimlach van Twente. Een compacte stad (ruim 32.000 inwoners) waar je naar hartenlust kunt wonen, werken en leven. Als werkgever stimuleert de gemeente Oldenzaal eigen initiatief en ambitie.

Toon meerToon minder

Wat wij vragen

Eisen:
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als financieel adviseur ruimtelijke domein bij een gemeente;
- Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van bedrijfseconomie , bestuurskunde;
- Aantoonbare werkervaring met de gemeentelijke P&C cyclus (begroting, jaarrekening, rapportages);
- Minimaal 32 uur per week beschikbaar gedurende de opdracht;
- Bereid om om minimaal 3,5 dag per week aanwezig te zijn op kantoor.

Wensen:
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur ruimtelijk domein bij een gemeente;
- Aantoonbare werkervaring met Key2Financiën;
- Aantoonbare werkervaring met Cognos;
- Aantoonbare werkervaring met SISA verantwoording.

Toon meerToon minder

Wat wij bieden

Ben jij als professional op zoek naar een interessante opdracht waarin jij het verschil kunt maken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Bij ICQ Groep krijg je de kans om te werken aan uitdagende projecten bij verschillende opdrachtgevers. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf voortdurend te ontwikkelen en nieuwe kennis op te doen. We zijn op zoek naar talent zoals jij, dus waar wacht je nog op? We seek you!


Toon meerToon minder

Meer informatie

Meer informatie:
Zo zorg je ervoor dat jouw aanbieding opvalt:
CV in topvorm: Lever je CV aan in Word-formaat, in de taal van de opdracht en in een professionele en prettige leesbare lay-out. Maak het CV niet langer dan 7 pagina’s. Laat zien dat je oog hebt voor detail.
Persoonlijke motivatie: Schrijf een overtuigende motivatie in de 'ik-vorm’, waarin je kort en bondig ingaat op de scope van de opdracht. Licht puntsgewijs toe hoe jij aansluit bij de gestelde eisen en wensen.
Beschikbaarheid: Vermeld per wanneer je beschikbaar bent, hoeveel uren per week je kunt werken en of je vakantieplannen hebt.
Tarief of maandsalaris: Vermeld je uurtarief (exclusief BTW) of maandsalaris, specifiek voor deze opdracht, inclusief reis- en eventuele verblijfskosten.

N.B.
Voor deze opdracht werk je uitsluitend met ons samen. Dit betekent dat je je niet via andere intermediairs voor dezelfde opdracht inschrijft. Zo voorkomen we verwarring in het selectieproces en maximaliseren we jouw kansen.
Onvolledige aanbiedingen kunnen we niet in behandeling nemen.
Wij houden je op de hoogte van elke stap in het selectieproces: Heb je vragen? Wij zijn er om ze te beantwoorden.

Toon meerToon minder

Spreekt deze opdracht je aan?

Spreekt deze opdracht je aan? Solliciteer dan snel of deel deze met iemand die hier perfect bij past!

Onze recruiter

Pim Bobbink
Solliciteer