Adviseur Financiën en Control Fysieke Leefomgeving
Geef een impuls aan het team Financiën en Control van de gemeente Soest. Werken voor de gemeente betekent werken voor onze 47.000 inwoners. Als gemeente ondersteunen we de samenleving op allerlei gebieden. Wij werken aan de leefbaarheid van onze gemeente en kijken daarbij naar de lange termijn.
- Plaats Soest
- Uren per week 32 tot 36 uren per week
- Opleiding HBO
- Vakgebied Finance
- Contracttype Interim / ZZP / Tijdelijke loondienst ICQ / Detachering
- Aanvraagnummer 7502-B
Over de functie
Voor Gemeente Soest zijn wij op zoek naar een Adviseur Financiën en Control Fysieke Leefomgeving.
Organisatie:
Geef een impuls aan het team Financiën en Control van de gemeente Soest. Werken voor de gemeente betekent werken voor onze 47.000 inwoners. Als gemeente ondersteunen we de samenleving op allerlei gebieden. Wij werken aan de leefbaarheid van onze gemeente en kijken daarbij naar de lange termijn.
We vormen samen met 275 professionals onze organisatie. Ons doel is een toekomstbestendige organisatie te zijn en mee te bewegen met wat de samenleving nodig heeft. Dat vraagt om flexibele, lerende professionals en leidinggevenden die hen daarin stimuleren, faciliteren en de ruimte geven. Daarom staan onze medewerkers centraal; zij leveren de resultaten aan onze inwoners, ondernemers en bestuur. Werken aan een toekomstbestendig Soest doen we volgens onze drie kernwaarden: samen (met collega’s, bestuur, samenleving en partners), met vertrouwen in elkaar en daarbij leren we van de dingen die we doen en van onze omgeving.
Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.
Opdracht:
De Adviseur Financiën en Control voor de fysieke leefomgeving gaat volgende opdrachten uitvoeren:
- Het uitvoeren van een onafhankelijke analyse van de bestaande financiële processen binnen de fysieke leefomgeving.
- Het identificeren van sterke punten, risico’s en verbeterpunten en het opstellen van een schriftelijk analyseverslag
- Het opstellen van adviesdocument(en) ten aanzien van verbeteringen in sturing, financiële beheersing en verantwoording met betrekking tot verschillende calculatiedossiers. De opdrachtnemer opereert hierbij onafhankelijk en maakt eigen keuzes in methodiek en aanpak.
Te behalen resultaten:
- Een schriftelijke analyse van de financiële processen binnen de fysieke leefomgeving met duidelijke sterke punten, risico’s en verbetermogelijkheden.
- Adviesrapport met aanbevelingen voor verbetering van sturing, beheersing en verantwoording.
- Concreet geformuleerde verbetervoorstellen voor de verschillende calculatiedossiers.
Werkdagen:
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Competenties:
- Plannen en organiseren;
- Analytisch denkvermogen;
- Zowel schriftelijke- als communicatieve vaardigheden;
- Pro actieve houding;
- Gevoel voor bestuurlijke en politieke verhoudingen.
Algemene informatie m.b.t. de aanvraag:
Locatie: Soest/hybride
Begindatum: Z.s.m.
Duur: 3 maanden
Optie op verlenging: n.t.b.
Inzet per week: 32-36 uur
Tarief: marktconform
Sluitingsdatum: 09-12-2025
Sluitingstijd: 09:00 uur
Intakegesprek: op vrijdag 12 december 2025
Over de organisatie
Werken voor de gemeente Soest betekent werken voor onze 47.000 inwoners. Als gemeente ondersteunen we de samenleving op allerlei gebieden. We vormen samen met 275 professionals onze organisatie. Ons doel is een toekomstbestendige organisatie te zijn en mee te bewegen met wat de samenleving nodig heeft. Dat vraagt om flexibele, lerende professionals en leidinggevenden die hen daarin stimuleren, faciliteren en de ruimte geven. Daarom staan onze medewerkers centraal; zij leveren de resultaten aan onze inwoners, ondernemers en bestuur. Werken aan een toekomstbestendig Soest doen we volgens onze drie kernwaarden: samen (met collega’s, bestuur, samenleving en partners), met vertrouwen in elkaar en daarbij leren we van de dingen die we doen en van onze omgeving. Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.
Wat wij vragen
Eisen:
- Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in financiële richting, bedrijfseconomie, bestuurskunde of accountancy;
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur/controller binnen een gemeente, waarvan minimaal 3 jaar voor de fysieke leefomgeving;
- Uiterlijk beschikbaar per 15 december 2025 voor minimaal 32 uur in de week.
Wensen:
- Aantoonbare werkervaring met het optimaliseren van financiële processen en adviseren over het opstellen van calculatiedossiers;
- Aantoonbare werkervaring met BBV en wet- en regelgeving rondom lokale heffingen;
- Aantoonbare werkervaring met iFinanciën.
Wat wij bieden
Ben jij als professional op zoek naar een interessante opdracht waarin jij het verschil kunt maken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Bij ICQ Groep krijg je de kans om te werken aan uitdagende projecten bij verschillende opdrachtgevers. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf voortdurend te ontwikkelen en nieuwe kennis op te doen. We zijn op zoek naar talent zoals jij, dus waar wacht je nog op? We seek you!
Meer informatie
Meer informatie:
Zo zorg je ervoor dat jouw aanbieding opvalt:
CV in topvorm: Lever je CV aan in Word-formaat, in de taal van de opdracht en in een professionele en prettige leesbare lay-out. Maak het CV niet langer dan 7 pagina’s. Laat zien dat je oog hebt voor detail.
Persoonlijke motivatie: Schrijf een overtuigende motivatie in de 'ik-vorm’, waarin je kort en bondig ingaat op de scope van de opdracht. Licht puntsgewijs toe hoe jij aansluit bij de gestelde eisen en wensen.
Beschikbaarheid: Vermeld per wanneer je beschikbaar bent, hoeveel uren per week je kunt werken en of je vakantieplannen hebt.
Tarief of maandsalaris: Vermeld je uurtarief (exclusief BTW) of maandsalaris, specifiek voor deze opdracht, inclusief reis- en eventuele verblijfskosten.
N.B.
Voor deze opdracht werk je uitsluitend met ons samen. Dit betekent dat je je niet via andere intermediairs voor dezelfde opdracht inschrijft. Zo voorkomen we verwarring in het selectieproces en maximaliseren we jouw kansen.
Onvolledige aanbiedingen kunnen we niet in behandeling nemen.
Wij houden je op de hoogte van elke stap in het selectieproces: Heb je vragen? Wij zijn er om ze te beantwoorden.