Senior Project Management Ondersteuner (PMO) - Programma GRC *Payroll*
Voor de Belastingdienst zijn wij op zoek naar een Senior Project Management Ondersteuner (PMO) - Programma GRC *Payroll*
Over de functie
Deze opdracht kan alleen worden ingevuld vanuit loondienst via ICQ Groep. Je treedt in dit geval voor de duur van opdracht in dienst bij ICQ Groep. Hierbij kun je rekenen op een aantrekkelijk salaris, uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden.
Omschrijving opdracht:
De Belastingdienst wil het niveau van interne beheersing verder verbeteren mede ten behoeve van de totstandkoming van het In Control Statement (ICS). Voor de uitvoering hiervan is het programma Governance Risk & Compliance (verder GRC) opgezet. Het GRC-programma kent twee doelen om de start van de implementatie van de GRC-applicatie in 2025 mogelijk te maken, te weten: * Uitvoeren van een Europese Openbare Aanbestedingstraject, en * Voorbereiden van de Belastingdienst op de implementatie. Momenteel bestaat uit het programmateam nog uit vijf medewerkers. Het programmateam zal de komende maanden worden uitgebreid met minimaal tien medewerkers ter voorbereiding op de GRC-implementatie.
Taken & Verantwoordelijkheden
De PMO-medewerker maakt deel uit van het kernteam. De medewerker valt hiërarchisch onder het afdelingshoofd IB&O, maar wordt functioneel aangestuurd door de programmamanager GRC
Werkzaamheden:
1. De werkzaamheden van de PMO omvatten: 1) PMO-werkzaamheden zoals:
- Bewaken voortgang en samenhang binnen het programma;
- Ontwerpen, verzamelen en analyseren voortgangsrapportages, inclusief budget uitputting;
- In kaart brengen van risico’s en beheersmaatregelen voor het programma;
- Opstellen van (stuurgroep)rapportages en (stuurgroep)stukken (agenda, annotatie, nota’s) en andere verantwoordingsstukken voor diverse stakeholders binnen en buiten de Belastingdienst;
- Vastleggen van besluiten en acties in bijeenkomsten;
- Bewaken van kwaliteit en dossiervorming;
2. Communicatie en veranderkundige werkzaamheden zoals:
- Het uitvoeren van communicatieactiviteiten;
- Het plannen en faciliteren van bijeenkomsten;
- Bijhouden van het communicatieplan en de stakeholderanalyse van het programma
Bijzonderheden:
De werkzaamheden vinden thuis of op locatie (Apeldoorn, Den Haag en/of Utrecht) plaats.
Competenties:
- Bestuurs-sensitiviteit
- Contactgerichtheid
- Doorzettingsvermogen
- Organisatiesensitiviteit
- Samenwerken
Algemene informatie m.b.t. de aanvraag:
Locatie: Utrecht
Startdatum: 28-10-2024
Duur: 8 maanden
Optie op verlenging: n.n.b.
Inzet: 36 uur per week
Tarief: marktconform
Sluitingsdatum: 05-10-2024
Sluitingstijd: 09:00 uur
Intakegesprek: 09-11-2024 en 10-11-2024 Online
Over de organisatie
Bij de Belastingdienst werken bijna 25.000 mensen. Een groot deel van onze medewerkers heeft direct contact met burgers en bedrijven. De rest van de medewerkers werkt bij de facilitaire bedrijven, concerndirecties en corporate diensten binnen de Belastingdienst.
De Belastingdienst is onderdeel van het ministerie van Financiën. We voeren niet alleen fiscale wetgeving uit. Ook de FIOD maakt deel uit van de Belastingdienst. We hebben bovendien een van de grootste ICT-organisaties van het land.
Wat zijn de kerntaken van de Belastingdienst?
De Belastingdienst is verantwoordelijk voor het:
- heffen, controleren en innen van rijksbelastingen, bijdragen zorgverzekeringswet, premies volksverzekeringen en premies werknemersverzekeringen.
- controleren of de wetgeving op het gebied van economische ordening wordt nageleefd. Bijvoorbeeld de controle op de deponeringsplicht van de jaarrekening en financiële integriteit.
- opsporen en bestrijden van financiële fraude en belastingfraude.
Wat wij vragen
Functie eisen (knock-out criteria):
1. Je hebt minimaal HBO werk en denkniveau. Dit is aantoonbaar middels een afgeronde HBO opleiding of minimaal 5 jaar werkervaring in de rol van PMO.
2. Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring binnen de (semi-)publieke sector (rijksoverheid, ministeries, uitvoeringsorganisaties, etc.).
3. Je hebt minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring vanuit een PMO-rol met onderwerpen als bijvoorbeeld ICS, risicomanagement, interne beheersing dan wel aan GRC-gerelateerde onderwerpen.
Functie wensen (gunningscriteria):
1. Je hebt ervaring met programma management en programma management ondersteuningsactiviteiten.
2. Je hebt ervaring heeft met verandermanagement en stakeholdermanagement.
3. Je hebt ervaring heeft met IV (ICT) en IV-voortbrenging.
4. Je hebt ervaring heeft met de uitvoering van opdrachten binnen de (semi)publieke sector (rijksoverheid, ministeries, uitvoeringsorganisaties, etc.)
5. Je hebt ervaring heeft met GRC.
Wat wij bieden
Ben jij als professional op zoek naar een interessante opdracht waarin jij het verschil kunt maken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Bij ICQ Groep krijg je de kans om te werken aan uitdagende projecten bij verschillende opdrachtgevers. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf voortdurend te ontwikkelen en nieuwe kennis op te doen. We zijn op zoek naar talent zoals jij, dus waar wacht je nog op? We seek you!
Meer informatie
Ben je klaar om jezelf te onderscheiden? Hier is hoe je jouw aanbieding kunt laten opvallen:- CV in topvorm: Stuur ons je CV in Word-formaat, perfect afgestemd op de taal van de uitvraag. Laat zien dat je oog hebt voor detail en professionaliteit.- Persoonlijke motivatie: Schrijf een motiverend verhaal in de 'ik-vorm'. We willen jouw unieke stem horen! Geef ons een beknopt, maar krachtig overzicht van hoe jij past binnen deze opdracht. Licht puntsgewijs toe hoe jouw vaardigheden en ervaringen naadloos aansluiten op onze eisen en wensen.- Jouw beschikbaarheid: Vertel ons wanneer je kunt starten, hoeveel uren je beschikbaar bent per week en je eventuele vakantieplannen. - Financiële details: Wees duidelijk over je uurtarief of salaris, specifiek voor deze aanvraag. Inclusief reis- en verblijfskosten en exclusief BTW. Openheid zorgt voor een vlotte samenwerking.
Belangrijke notities:- Exclusiviteit gegarandeerd: Jouw aanbieding is exclusief voor ons. Dit betekent dat je uniek bent in onze overwegingen voor deze specifieke aanvraag.- Kwaliteit in je CV: Jouw CV dient een duidelijke aansluiting te tonen op onze functie-eisen en -wensen. Dit vergroot de kans op een succesvolle behandeling van jouw aanbieding. Laat zien hoe jij de perfecte match bent!- Wij houden je op de hoogte tijdens het selectieproces: Heb je vragen? Wij zijn er om ze te beantwoorden.
Ben jij de kandidaat die wij zoeken? Stuur ons jouw aanbieding met deze elementen en maak indruk! We kijken uit naar jouw bijdrage.