Projectleider integraal informatieoverzicht
Voor de Gemeente Utrecht zijn wij op zoek naar een Projectleider integraal informatieoverzicht
Over de functie
Deze opdracht kan worden ingevuld door een ZZP'er maar ook vanuit loondienst via ICQ Groep. Je treedt in dat laatste geval voor de duur van opdracht in dienst bij ICQ Groep. Hierbij kun je rekenen op een aantrekkelijk salaris, uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden.
Korte beschrijving speelveld
De gemeente Utrecht is op zoek naar een projectleider voor het opzetten en bewaken van het deelproject integraal informatieoverzicht om onze informatiehuishouding op orde te brengen. Je gaat bijdragen aan het mogelijk maken van efficiënte bedrijfsvoering, transparantie richting burger/maatschappij, van historisch- en journalistiek onderzoek en datagedreven werken. Kortom een doelgerichte en effectieve informatiehuishouding helpen neerzetten!
Om te kunnen sturen op de kwaliteit van de informatiehuishouding van de gemeente, is het nodig om een beeld te hebben van die informatiehuishouding. Net zoals we voor onze financiële huishouding inzicht hebben in begroting, budgetten en uitgaven. Op dit moment hebben we voor de informatiehuishouding een versnipperd beeld. Er zijn verschillende losse registers, van bijvoorbeeld processen, applicaties en verwerkingen van persoonsgegevens, die elk een deel van de puzzel zijn. Al deze bestaande registers zijn niet aan elkaar gekoppeld en zijn lastig aan elkaar te relateren door een gebrek aan eenduidige definities. Integraal inzicht ontbreekt. Voor het verwerkingsregister geldt daarnaast dat deze in een applicatie staat die uitgefaseerd wordt en op een nieuwe plek moet worden ondergebracht. Met het project Integraal informatieoverzicht gaan we aan de slag met één van de aanbevelingen van de toezichthouder op de Archiefwet, namelijk zorgen voor een duurzame voorziening die de gemeente overzicht en inzicht geeft in verschillende informatieregisters.
Dit doet gemeente Utrecht via het programma Informatie op Orde. De kern van dit programma is de uitvoering van de Wet Open Overheid (Woo) en het verbeteren van het informatiebeheer. Hier gaan we de komende jaren flinke slagen in maken. Hiervoor hebben wij jou nodig!
Je taken zijn:
Het opzetten van een ingerichte voorziening die een integraal overzicht biedt van de informatiehuishouding van de gemeente, inclusief governance en beheer.
- Scope bepalen met opdrachtgever en tijdige afstemming tijdens het project.
- Opstellen projectplan en planning.
- Opzetten van een projectteam met leden die dit er allemaal ‘bij’ doen.
- Betrokken partijen en eigenaren van bestaande registers bij elkaar brengen.
- Sturen op kwaliteit en tijdslijnen van het project.
- Onderzoeken welke voorziening of applicatie gebruikt kan worden, rekening houdend met de wens tot rationalisatie van applicaties.
- Pilot: realiseren oplossing voor het integreren van datalekkenregister met de security incidenten.
- Zorgen voor een gezamenlijke gedragen oplossing.
- Opzetten governance en beheer.
Algemene informatie m.b.t. de aanvraag:
Locatie: Utrecht
Startdatum: ZSM
Duur: 9 maanden
Optie op verlenging: ja
Inzet: 16-20 uur per week
Tarief: marktconform
Sluitingsdatum: 04-10-2024
Sluitingstijd: 09:00 uur
Intakegesprek: 14-10-2024 tussen 12.30 – 14.00 en 16.00 – 16.30 uur
Over de organisatie
Utrecht een kleine grote stad? Dat zijn we allang niet meer. Als één van de vier grootste steden in Nederland willen wij ruimte geven aan onze ambities. Want steeds meer mensen kiezen voor onze mooie stad in het midden van het land: in 2027 telt Utrecht voor het eerst meer dan 400.000 inwoners. Natuurlijk brengt dit vraagstukken met zich mee. Bijvoorbeeld op het gebied van duurzaamheid, wonen, sociale voorzieningen en infrastructuur.
Ons belangrijkste doel is een gezonde en prettige leefomgeving voor iedereen. Ook als we groeien. En dat pakken we op z’n Utrechts aan: met elkaar. Wij staan voor een stad waar we naar elkaar omkijken, waar iedereen zich thuis voelt en waar iedereen mee kan doen. Ook binnen onze organisatie. Daarbij handelen we naar onze kernwaarden: open, wendbaar, scherp en betrouwbaar.
Ons opvallende en moderne stadskantoor staat direct naast station Utrecht Centraal. Dit is de centrale plek waar inwoners snel geholpen worden én het is de plek waar jij lekker kunt werken en collega’s kunt ontmoeten. Veel van onze collega’s zijn dagelijks zichtbaar in de stad. Daarnaast werken er collega’s op verschillende locaties door de hele stad, zoals bij de zwembaden en op de wijkbureaus.
Met ruim 4.500 collega’s beschikt onze organisatie over een groot netwerk, zowel in de organisatie en in de stad als op nationaal en internationaal niveau. Die omvang maakt het mogelijk om écht verschil te maken in Utrecht. We bieden ruimte aan iedereen, met talent als basis en diversiteit als kracht. Laat jouw ambitie spreken en groei mee met de stad. Dé plek waar je de ruimte krijgt om jouw talent in te zetten zoals jij wilt. Met elkaar maken we er werk van. Want wat jij kan, heeft Utrecht nodig.
Wat wij vragen
Functie eisen (knock-out criteria):
1. HBO werk en denkniveau, WO kandidaten zijn ook welkom.
2. minimaal 2 jaar projectmanagementervaring met minimaal 1 project binnen het vakgebied van informatiebeheer of privacy of security.
3. ervaring met verschillende projectmanagementmethodieken en bijbehorende certificaten zoals PMC, Scrum of Prince 2.
4. ervaring met aanbestedingen van applicaties in overheidsorganisaties.
5. ervaring met het samenstellen van projectteams in organisaties waar iedereen dit "erbij"doet.
6. een resultaatgericht profiel met een diplomatieke insteek.
7. het vermogen om ingewikkelde zaken te vereenvoudigen.
Wat wij bieden
Ben jij als professional op zoek naar een interessante opdracht waarin jij het verschil kunt maken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Bij ICQ Groep krijg je de kans om te werken aan uitdagende projecten bij verschillende opdrachtgevers. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf voortdurend te ontwikkelen en nieuwe kennis op te doen. We zijn op zoek naar talent zoals jij, dus waar wacht je nog op? We seek you!
Meer informatie
Ben je klaar om jezelf te onderscheiden? Hier is hoe je jouw aanbieding kunt laten opvallen:
- CV in topvorm: Stuur ons je CV in Word-formaat, perfect afgestemd op de taal van de uitvraag. Laat zien dat je oog hebt voor detail en professionaliteit.
- Persoonlijke motivatie: Schrijf een motiverend verhaal in de 'ik-vorm'. We willen jouw unieke stem horen! Geef ons een beknopt, maar krachtig overzicht van hoe jij past binnen deze opdracht. Licht puntsgewijs toe hoe jouw vaardigheden en ervaringen naadloos aansluiten op onze eisen en wensen.
- Jouw beschikbaarheid: Vertel ons wanneer je kunt starten, hoeveel uren je beschikbaar bent per week en je eventuele vakantieplannen.
- Financiële details: Wees duidelijk over je uurtarief of salaris, specifiek voor deze aanvraag. Inclusief reis- en verblijfskosten en exclusief BTW. Openheid zorgt voor een vlotte samenwerking.
Belangrijke notities:
- Exclusiviteit gegarandeerd: Jouw aanbieding is exclusief voor ons. Dit betekent dat je uniek bent in onze overwegingen voor deze specifieke aanvraag.
- Kwaliteit in je CV: Jouw CV dient een duidelijke aansluiting te tonen op onze functie-eisen en -wensen. Dit vergroot de kans op een succesvolle behandeling van jouw aanbieding. Laat zien hoe jij de perfecte match bent!
- Wij houden je op de hoogte tijdens het selectieproces: Heb je vragen? Wij zijn er om ze te beantwoorden.
Ben jij de kandidaat die wij zoeken? Stuur ons jouw aanbieding met deze elementen en maak indruk! We kijken uit naar jouw bijdrage.