Teammanager Salarisadministratie
Jij laat je niet omverblazen als teamleider beheer en administratie. Ook niet als je balanceert op het snijvlak van ICT, SAP en het salarisverwerkingssysteem. In deze functie bij de RET word je onderdeel van een maatschappelijk betrokken en innovatief bedrijf, waar jij als teammanager je praktische ervaring kwijt kunt en samen met ons je blijft ontwikkelen voor de toekomst. Dit alles in een dynamische en sociale omgeving, op een inspirerende locatie: Laan op Zuid, met uitzicht op de Maas.
- Plaats Rotterdam
- Uren per week 0 tot 40 uren per week
- Opleiding HBO
- Vakgebied Finance
- Contracttype Interim / ZZP / Tijdelijke loondienst ICQ / Detachering
- Aanvraagnummer 7524-C
Over de functie
Voor R.E.T. N.V. zijn wij op zoek naar een Teammanager Salarisadministratie.
De uitdaging:
Jij laat je niet omverblazen als teamleider beheer en administratie. Ook niet als je balanceert op het snijvlak van ICT, SAP en het salarisverwerkingssysteem. In deze functie bij de RET word je onderdeel van een maatschappelijk betrokken en innovatief bedrijf, waar jij als teammanager je praktische ervaring kwijt kunt en samen met ons je blijft ontwikkelen voor de toekomst. Dit alles in een dynamische en sociale omgeving, op een inspirerende locatie: Laan op Zuid, met uitzicht op de Maas.
Waar jij je voor in gaat zetten:
In deze functie geef je vakinhoudelijke leiding aan specialisten op het gebied van personeels- en salarisadministratie en aan de beheerders van de geautomatiseerde P&O-systemen. Je bent verantwoordelijk voor een betrouwbare digitale informatievoorziening en een optimaal functionerend systeemlandschap, waarbij je zorgdraagt voor correcte toepassing van relevante wet- en regelgeving.
Je initieert en realiseert procesverbeteringen, traint je team in efficiënt en toekomstbestendig werken en bewaakt een uniforme en effectieve werkwijze binnen de afdeling. Daarnaast lever je een belangrijke bijdrage aan de ontwikkeling van administratieve beleidsregels, uitvoeringskaders en informatiemanagementsystemen. Met jouw ruime ervaring in salaris- en personeelsadministratie analyseer je klantbehoeften en vertaal je deze naar voorstellen voor beleidsaanpassingen, procesoptimalisaties of systeemwijzigingen. Je adviseert proactief over de impact van interne en externe ontwikkelingen op procedures en systemen. Verder ben je verantwoordelijk voor het beheer van de afdelingsbudgetten en neem je actief deel aan het managementteam, waar je bijdraagt aan de strategische koers en de integrale bedrijfsvoering.
Jouw afdeling:
Met 14 collega’s maak je deel uit van de afdeling Beheer en Administratie. Jullie zetten je in voor de salarisverwerking en allerlei administratieve en systeemgerichte werkzaamheden. Deze afdeling valt onder de 80-koppige afdeling P&O. De manager P&O is jouw leidinggevende en je maakt deel uit van het 5-koppige managementteam P&O. Op jouw afdeling barst het van de vakkennis en ervaring van de specialisten. Het is jouw taak als Teamleider aan te sturen op resultaat en ontwikkeling. Op de afdelingen is er veel mogelijk en geven we elkaar het vertrouwen en de vrijheid in de uitvoering van onze werkzaamheden.
Handen uit de mouwen:
Jij kan de functie van Teamleider beheer en administratie aan. Want je blinkt uit in klantgerichtheid, resultaatgericht en daarbij werk je intensief samen met interne afdelingen. Ook ben je flexibel, want er verandert nogal eens wat in het werk en op de afdelingen. Je bent sociaal en communicatief vaardig. Kortom, als Teamleider ben jij er voor je mensen. Je bent een professional die het vak verstaat en zich snel nieuwe kennis eigen kan maken. Als Teamleider kan je wel tegen een stootje. Voor deze rol zijn de volgende RET leiderschapskwaliteiten cruciaal: duidelijk, moedig, richtinggevend en ketenverbindend.
Daarbovenop heb jij:
- een afgeronde relevante HBO/WO opleiding;
- minstens 4 jaar ervaring als leidinggevende binnen het P&O werkveld;
- kennis van PSA, cao’s en wet & regelgeving en weet je vakkundig de (loon)administratie te voeren;
- sparingspartner voor interne en extern klanten;
- doorzettingsvermogen en ben je organisatiesensitief;
- ervaring met ICT Projecten, SAP HR en kennis van Prince 2;
- specialistische kennis van digitale documentatie- en archiveringssystemen.
De gespreksmomenten voor deze rol zijn donderdag 18 december tussen 10:00 en 12:00 uur. Gewenste startdatum is 5 januari 2026.
Algemene informatie m.b.t. de aanvraag:
Locatie: Rotterdam
Begindatum: 5-1-2026
Optie op verlenging: ja
Inzet per week: n.t.b.
Tarief: marktconform
Sluitingsdatum: 15-12-2025
Sluitingstijd: 09:00 uur
Intakegesprek: op donderdag 18-12 tussen 10:00u en 12:00u
Over de organisatie
De Rotterdamse Elektrische Tram N.V. (RET) is een Nederlands vervoerbedrijf dat actief is in het stads- en streekvervoer in en rondom de stad Rotterdam. De diensten van de RET bestaan uit openbaar vervoer per tram, bus en metro.
De RET streeft naar perfect georganiseerd en uitgevoerd openbaar vervoer met de hoogste kwaliteit voor de reiziger van nu én in de toekomst. We zijn dan ook ‘Aardig onderweg’. We gaan voor comfortabel en zorgeloos reizen, een goede prijs en service met een glimlach. De klant is ons vertrek- en eindpunt. We investeren in uitstekende infrastructuur, modern materieel, meer en betere voorzieningen en kundig en servicegericht personeel.
Als maatschappelijke onderneming zijn we naast logistieke verbinder ook sociale verbinder. Al bijna 150 jaar zijn we sterk verbonden met Rotterdam en omgeving. Dat uit zich in actieve samenwerking met andere organisaties in de regio. En een positieve bijdrage aan milieu en maatschappij. Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) is voor de RET onlosmakelijk verbonden met de toekomst van mobiliteit en de toekomst van openbaar vervoer. Wij houden oog voor de maatschappelijke effecten van onze activiteiten, waarbij we negatieve effecten tegengaan en bijdragen aan positieve ontwikkeling van onze samenleving.
Wat wij vragen
Eisen:
- Je voldoet aan de eisen, wensen en competenties zoals benoemd in bovenstaande tekst.
Wat wij bieden
Ben jij als professional op zoek naar een interessante opdracht waarin jij het verschil kunt maken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Bij ICQ Groep krijg je de kans om te werken aan uitdagende projecten bij verschillende opdrachtgevers. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf voortdurend te ontwikkelen en nieuwe kennis op te doen. We zijn op zoek naar talent zoals jij, dus waar wacht je nog op? We seek you!
Meer informatie
Meer informatie:
Zo zorg je ervoor dat jouw aanbieding opvalt:
CV in topvorm: Lever je CV aan in Word-formaat, in de taal van de opdracht en in een professionele en prettige leesbare lay-out. Maak het CV niet langer dan 7 pagina’s. Laat zien dat je oog hebt voor detail.
Persoonlijke motivatie: Schrijf een overtuigende motivatie in de 'ik-vorm’, waarin je kort en bondig ingaat op de scope van de opdracht. Licht puntsgewijs toe hoe jij aansluit bij de gestelde eisen en wensen.
Beschikbaarheid: Vermeld per wanneer je beschikbaar bent, hoeveel uren per week je kunt werken en of je vakantieplannen hebt.
Tarief of maandsalaris: Vermeld je uurtarief (exclusief BTW) of maandsalaris, specifiek voor deze opdracht, inclusief reis- en eventuele verblijfskosten.
N.B.
Voor deze opdracht werk je uitsluitend met ons samen. Dit betekent dat je je niet via andere intermediairs voor dezelfde opdracht inschrijft. Zo voorkomen we verwarring in het selectieproces en maximaliseren we jouw kansen.
Onvolledige aanbiedingen kunnen we niet in behandeling nemen.
Wij houden je op de hoogte van elke stap in het selectieproces: Heb je vragen? Wij zijn er om ze te beantwoorden.