Coördinator jaarrekeningcontrole 2025
In opdracht van het team Financiën zoeken wij een ervaren en zelfstandig werkende coördinator jaarrekeningcontrole. De coördinator voert, in afstemming met de regisseur Planning & Control, werkzaamheden uit ter ondersteuning van het proces van de jaarrekeningcontrole 2025.
- Plaats Pijnacker
- Uren per week 32 uren per week
- Opleiding HBO
- Vakgebied Finance
- Contracttype Interim / ZZP / Tijdelijke loondienst ICQ / Detachering
- Aanvraagnummer 7331-B
Over de functie
Voor Gemeente Pijnacker-Nootdorp zijn wij op zoek naar een Coördinator jaarrekeningcontrole 2025.
Organisatie:
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.
Je gaat aan de slag binnen het team Financiën, dat valt onder het domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening. Het team bestaat uit zes financieel adviseurs die samen werken aan het verder professionaliseren van de financiële functie, met vakmanschap, eigenaarschap en samenwerking als uitgangspunten. Met jouw specialistische kennis versterk je dit team tijdelijk als externe coördinator, waarbij je een waardevolle bijdrage levert aan de ontwikkeling en verdere professionalisering van de financiële functie.
Opdracht:
In opdracht van het team Financiën zoeken wij een ervaren en zelfstandig werkende coördinator jaarrekeningcontrole. De coördinator voert, in afstemming met de regisseur Planning & Control, werkzaamheden uit ter ondersteuning van het proces van de jaarrekeningcontrole 2025.
De opdracht bestaat uit:
- Het opstellen en uitvoering (laten) geven aan de bevindingen en aanbevelingen uit voorgaande controles van de accountant.
- Het opstellen van een compleet dossier voor elk verantwoordingsonderdeel dat voldoet aan de vereisten voor de accountcontrole.
- Het fungeren als vast aanspreekpunt voor de accountant, bewaakt de voortgang van de werkzaamheden en zorgt dat de bevindingen en benodigde acties tijdig worden opgepakt en teruggekoppeld aan de organisatie.
- Het coördineren van de informatie-uitwisseling tussen organisatie en accountant, waarbij de coördinator verantwoordelijk is voor duidelijke afspraken over verantwoordelijkheden, aanlevermomenten en deadlines, zodat de voortgang van de controle soepel en volgens planning verloopt.
Resultaat:
De opdracht resulteert in een soepel en tijdig verloop van de jaarrekeningcontrole 2025, door het opstellen van de benodigde kaders, planningen en dossiers en het begeleiden van de accountantscontrole. De volgende resultaten worden opgeleverd:
- Een vastgestelde planning en richtlijnenbrief, waarmee de regisseur Planning & Control de uitvoering kan aansturen.
- Volledige en controleerbare dossiers per verantwoordingsonderdeel, gereed voor de beoordeling door de account
Randvoorwaarden:
- De werkzaamheden worden zelfstandig uitgevoerd, in afstemming met betrokken medewerkers.
- De coördinator bepaalt zelf de wijze van uitvoering binnen de overeengekomen resultaatafspraken en deadlines.
- De opdracht loopt tot en met de afronding van de jaarrekeningcontrole 2025.
- De coördinator is niet ingebed in de lijnorganisatie en vervangt geen medewerker. De werkzaamheden worden zelfstandig uitgevoerd, waarbij de opdrachtgever enkel het eindresultaat toetst.
Competenties:
- Resultaatgerichtheid;
- Coördineren;
- Communicatief vaardig;
- Analytisch vermogen;
- Oordeelsvorming;
- Bestuurlijke en politieke sensitiviteit;
- Plannen en organiseren;
- Samenwerken;
- Sterke communicatieve vaardigheden, met het vermogen om bruggen te slaan tussen financiële administratie, beleid en accountant.
Algemene informatie m.b.t. de aanvraag:
Locatie: Zuid-Holland
Begindatum: november 2025
Duur: 6 maanden
Optie op verlenging: ja
Inzet per week: 32 uur
Tarief: marktconform
Sluitingsdatum: 16-11-2025
Sluitingstijd: 09:00 uur
Intakegesprek: woensdag 19 of donderdag 20 november 2025
Over de organisatie
Pijnacker-Nootdorp ontstond op 1 januari 2002 door samenvoeging van de voormalige zelfstandige gemeenten Pijnacker en Nootdorp. Het is een veelzijdige en dynamische gemeente met een eigen identiteit. De gemeente telt in 2020 ruim 55.000 inwoners.
Kenmerkend voor Pijnacker-Nootdorp zijn de drie kernen: Pijnacker, Nootdorp en Delfgauw. Ieder met een eigen sfeer, type bebouwing en uiteenlopende economische activiteiten. De inwoners van Pijnacker-Nootdorp staan open voor vernieuwingen, maar hechten ook veel waarde aan traditionele normen en waarden. Een hechte gemeenschap, met een rijk verenigingsleven. Het groene buitengebied van Pijnacker-Nootdorp zorgt samen met het fijnmazige netwerk van horeca en detailhandel voor een prettig woon- en leefklimaat. De gemeente heeft hierdoor een duurzaam en concurrerend vestigingsklimaat.
De lokale economie heeft als belangrijkste pijler de sterke, duurzame en innovatieve glastuinbouw. Hiermee levert de gemeente een belangrijke bijdrage aan het versterken van de positie van Greenport. Onze ondernemers lopen voorop in het duurzamer maken van de glastuinbouwsector. De gemeentelijke organisatie telt bijna 385 medewerkers die werken bij een van de zeven afdelingen.
Wat wij vragen
Eisen:
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met jaarrekeningprocessen binnen een gemeente;
- Kennis van verslaggevingsvoorschriften voor decentrale overheden (BBV), benoem waar deze kennis is opgedaan;
- Uiterlijk per november beschikbaar voor gemiddeld 32 uur per week;
- Minimaal een aantoonbaar afgeronde hbo-bachelor opleiding op het gebied van financiën of bedrijfseconomie.
Wensen:
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met accountantscontroles en het samenstellen van controledossiers;
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met P&C producten binnen een gemeente (<100.000), duidelijk herleidbaar;
- Minimaal een aantoonbaar afgeronde wo-bachelor opleiding op het gebied van financiën of bedrijfseconomie;
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur (coördinator) binnen een gemeente.
Wat wij bieden
Ben jij als professional op zoek naar een interessante opdracht waarin jij het verschil kunt maken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Bij ICQ Groep krijg je de kans om te werken aan uitdagende projecten bij verschillende opdrachtgevers. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf voortdurend te ontwikkelen en nieuwe kennis op te doen. We zijn op zoek naar talent zoals jij, dus waar wacht je nog op? We seek you!
Meer informatie
Meer informatie:
Zo zorg je ervoor dat jouw aanbieding opvalt:
CV in topvorm: Lever je CV aan in Word-formaat, in de taal van de opdracht en in een professionele en prettige leesbare lay-out. Maak het CV niet langer dan 7 pagina’s. Laat zien dat je oog hebt voor detail.
Persoonlijke motivatie: Schrijf een overtuigende motivatie in de 'ik-vorm’, waarin je kort en bondig ingaat op de scope van de opdracht. Licht puntsgewijs toe hoe jij aansluit bij de gestelde eisen en wensen.
Beschikbaarheid: Vermeld per wanneer je beschikbaar bent, hoeveel uren per week je kunt werken en of je vakantieplannen hebt.
Tarief of maandsalaris: Vermeld je uurtarief (exclusief BTW) of maandsalaris, specifiek voor deze opdracht, inclusief reis- en eventuele verblijfskosten.
N.B.
Voor deze opdracht werk je uitsluitend met ons samen. Dit betekent dat je je niet via andere intermediairs voor dezelfde opdracht inschrijft. Zo voorkomen we verwarring in het selectieproces en maximaliseren we jouw kansen.
Onvolledige aanbiedingen kunnen we niet in behandeling nemen.
Wij houden je op de hoogte van elke stap in het selectieproces: Heb je vragen? Wij zijn er om ze te beantwoorden.