Controller infrabeheer, vastgoed en interne dienstverlening

Als controller bij Gemeente Houten ben je meer dan een cijferexpert: je bent een sparringpartner voor teammanagers. Je adviseert gevraagd én ongevraagd over beleidsontwikkelingen en bedrijfsvoering, ontwikkelt financiële kaders en zorgt dat deze goed landen in de organisatie. Daarnaast lever je een actieve bijdrage aan de doorontwikkeling van onze vakgroep Control en help je mee om processen slimmer en efficiënter te maken.

  • Plaats Houten
  • Uren per week 32 tot 36 uren per week
  • Opleiding HBO
  • Vakgebied Bedrijfsvoering
  • Contracttype Tijdelijke loondienst ICQ / Detachering
  • Aanvraagnummer 7510-C

Over de functie

Voor Gemeente Houten zijn wij op zoek naar een Controller infrabeheer, vastgoed en interne dienstverlening.

NB. In het kader van de wDBA kan deze opdracht alleen op basis van “detachering” worden uitgevoerd. ICQ Groep biedt hiervoor diverse mogelijkheden. Hierbij kun je rekenen op een aantrekkelijk salaris en uitstekende arbeidsvoorwaarden. Geïnteresseerd in de mogelijkheden die wij daarvoor bieden? Ga dan naar https://www.icq-groep.nl/over-icq/nieuws/actueel/update-wet-dba-wij-zijn-er-klaar-voor-jij-ook

Organisatie:
De gemeente Houten is onderdeel van de stadsregio Utrecht en de laatste decennia volop in ontwikkeling. Van een dorp van 7.000 inwoners in 1975 groeide Houten uit tot een middelgrote stad van bijna 50.000 inwoners. Stedelijk van karakter in het centrum en dorps in de mooie en rustige woonwijken en de drie kleine kernen ’t Goy, Schalkwijk en Tull en ’t Waal. Behalve dat Houten mooi, groen, veilig en landelijk gelegen is, kent de gemeente ook veel sociale, culturele en economische activiteit. Deze kenmerken vormen samen de kracht en de kwaliteit van Houten.

Opdracht:
Als controller bij Gemeente Houten ben je meer dan een cijferexpert: je bent een sparringpartner voor teammanagers. Je adviseert gevraagd én ongevraagd over beleidsontwikkelingen en bedrijfsvoering, ontwikkelt financiële kaders en zorgt dat deze goed landen in de organisatie. Daarnaast lever je een actieve bijdrage aan de doorontwikkeling van onze vakgroep Control en help je mee om processen slimmer en efficiënter te maken.

Gemeente Houten zoekt naar een ervaren controller voor de afdelingen infrabeheer, vastgoed en interne dienstverlening om ons te helpen de jaarrekening op goede wijze te doorlopen. We vullen deze opdracht tijdelijk in, in afwachting van een vaste medewerker die we in de aankomende periode gaan werven. De nadruk in deze functie ligt in de aankomende periode bij de afdelingen infrabeheer en vastgoed.

Waarom Houten? Omdat wij geloven in korte lijnen, open deuren en ruimte voor initiatief. Bij ons krijg je de kans om écht impact te maken: jouw adviezen dragen direct bij aan een toekomstbestendige gemeente. We combineren denken met doen, schakelen snel en zoeken samen naar innovatieve oplossingen. Persoonlijk contact staat centraal – met collega’s, inwoners en partners.

Werkdagen:
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Is hybride werken mogelijk:  ja, in overleg.

Competenties:
- Je bent een verbinder die eigenaarschap toont en zelfstandig initiatief neemt;
- Je bent analytisch sterk en denkt in mogelijkheden;
- Je bent communicatief vaardig en overtuigend in je advies;
- Je hebt affiniteit met procesverbetering en doorontwikkeling van systemen.

Algemene informatie m.b.t. de aanvraag:
Locatie: Utrecht
Begindatum: Z.s.m.
Duur: 6 maanden
Optie op verlenging: n.t.b.
Inzet per week: 32-36 uur
Tarief: marktconform
Sluitingsdatum: 14-12-2025
Sluitingstijd: 09:00 uur
Intakegesprek: op donderdag 18 december 2025 tussen 13.00 uur en 16.00 uur

Toon meerToon minder

Over de organisatie

Samen met 350 collega’s werken we iedere dag met en voor de Houtense inwoners, ondernemers en partners. We maken het wonen en werken in onze gemeente zo prettig mogelijk. Houten ligt in de regio Utrecht, een regio die landelijk en Europees erg in trek is.
De afgelopen decennia is Houten gegroeid van een gemeente met een aantal kleine kernen, naar een echte ‘new town’ met 50.000 inwoners. Onze samenleving is erg actief en de sociale samenhang is relatief hoog. De bevolking is goed opgeleid, welvarend en betrokken. Houten heeft duurzaamheid hoog in het vaandel staan en is onder bedrijven gewild als vestigingslocatie.

In onze organisatie goed zijn in het combineren van denken en doen. Dit komt onder meer door de snelle groei van Houten. Schouders eronder en aan de slag is iets dat echt bij ons past.
In korte tijd kunnen we goede resultaten boeken. Maar op de complexe problemen en uitdagingen die voor de deur staan, bestaat niet altijd een pasklaar antwoord. We zijn daarom voortdurend op zoek naar nieuwe oplossingen en manieren van werken. Daar experimenteren we dan mee om te kijken of we zo onze ambities beter waar kunnen maken. Ook persoonlijk contact vinden we erg belangrijk, zowel tussen collega’s als met inwoners, ondernemers en partners. In onze organisatie is de sfeer informeel en staan de deuren letterlijk en figuurlijk altijd voor elkaar open.

Toon meerToon minder

Wat wij vragen

Eisen:
- ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als controller of financieel adviseur in het infrabeheer en vastgoed;
- Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.

Wensen:
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur of controller binnen infrabeheer en vastgoed binnen een gemeentelijke organisatie;
- Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Financiën;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de P&C cyclus binnen een gemeentelijke organisatie;
- Aantoonbare werkervaring met het opstellen van stukken voor een jaarrekening in een overheidsinstelling.

Toon meerToon minder

Wat wij bieden

Ben jij als professional op zoek naar een interessante opdracht waarin jij het verschil kunt maken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Bij ICQ Groep krijg je de kans om te werken aan uitdagende projecten bij verschillende opdrachtgevers. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf voortdurend te ontwikkelen en nieuwe kennis op te doen. We zijn op zoek naar talent zoals jij, dus waar wacht je nog op? We seek you!


Toon meerToon minder

Meer informatie

Meer informatie:
Zo zorg je ervoor dat jouw aanbieding opvalt:
CV in topvorm: Lever je CV aan in Word-formaat, in de taal van de opdracht en in een professionele en prettige leesbare lay-out. Maak het CV niet langer dan 7 pagina’s. Laat zien dat je oog hebt voor detail.
Persoonlijke motivatie: Schrijf een overtuigende motivatie in de 'ik-vorm’, waarin je kort en bondig ingaat op de scope van de opdracht. Licht puntsgewijs toe hoe jij aansluit bij de gestelde eisen en wensen.
Beschikbaarheid: Vermeld per wanneer je beschikbaar bent, hoeveel uren per week je kunt werken en of je vakantieplannen hebt.
Tarief of maandsalaris: Vermeld je uurtarief (exclusief BTW) of maandsalaris, specifiek voor deze opdracht, inclusief reis- en eventuele verblijfskosten.

N.B.
Voor deze opdracht werk je uitsluitend met ons samen. Dit betekent dat je je niet via andere intermediairs voor dezelfde opdracht inschrijft. Zo voorkomen we verwarring in het selectieproces en maximaliseren we jouw kansen.
Onvolledige aanbiedingen kunnen we niet in behandeling nemen.
Wij houden je op de hoogte van elke stap in het selectieproces: Heb je vragen? Wij zijn er om ze te beantwoorden.

Toon meerToon minder

Spreekt deze opdracht je aan?

Spreekt deze opdracht je aan? Solliciteer dan snel of deel deze met iemand die hier perfect bij past!

Onze recruiter

Pim Bobbink
Solliciteer